رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور خبر داد؛

توانمند سازی معلمان مدارس استثنایی در قالب کارگاه های آموزشی و مهارتی

البرز (پانا ) – قدمی ، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: برای معلمان مدارس استثنایی کشور 60 دوره تخصصی توانمندسازی در قالب کارگاه های آموزشی و مهارتی برگزار شد.

کد مطلب: ۸۷۵۵۰۶
لینک کوتاه کپی شد
توانمند سازی معلمان مدارس استثنایی در قالب کارگاه های آموزشی و مهارتی

قدمی، معاون وزیر ورییس سازمان آموزش وپرورش استثنائی کشور در آئین گرامیداشت روز جهانی معلولان که در کانون شهید فهمیده کرج برگزار شد با اشاره به اینکه شاخص کیفیت آموزش در مدارس استثنایی در سطح بالایی قرار دارد، تصریح کرد: حدود 300 دانش آموز مدارس استثنایی امسال در کنکور از بین دانش آموزان گروه های مختلف نابینا، ناشنوا، معلولیت جسمی و حرکتی پذیرفته شدند.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشورادامه داد: کتاب های درسی مدارس استثنایی کشور نیز به روز رسانی شده و قبل از شروع سال تحصیلی 98-97 در اختیار دانش آموزان قرار گرفت.

وی بیان داشت: اکنون یک هزار و 570 مدرسه استثنایی در کشور فعالیت دارند.

قدمی با اشاره به آمار دانش آموزان با نیاز های ویژه گفت : تعداد حدود 65 هزار نفر به روش تلفیقی در کلاس ها حضور می یابند و مابقی در مدارس خاص در 7 گروه نابینا، ناشنوا، کم توان ذهنی، اختلالات عاطفی-رفتاری، جسمی - حرکتی، چند معلولیتی و اختلالات یادگیری مشغول به تحصیل هستند.
وی اظهار داشت: برای معلمان مدارس استثنایی کشور نیز 60 دوره تخصصی توانمندسازی در قالب کارگاه های آموزشی و مهارتی برگزار شد.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشورتصریح کرد: این سازمان برای گسترش خدمات به جامعه هدف علاوه بر حمایت دولت نیاز به مشارکت فعال خیرین در ارائه برخی خدمات مانند خدمات حمایتی، هزینه های دارویی و تجهیزات مانند واکر، ویلچر، سمعک و به ویژه ساخت فضاهای آموزشی مناسب با شرایط دانش آموزان با نیازهای ویژه دارد.
معاون وزیر تاکید کرد: با همکاری کمیته ملی پارالمپیک قصد توسعه ورزش معلولان را در کشور داریم تا با استعدادیابی، المپیادهای ورزشی معلولان را در مدارس توسعه دهیم و از بین این افراد، استعدادهای برتر که مورد تائید کمیته ملی پارالمپیک هستند برای اعزام به مسابقات خارج از کشور گزینش شوند.
وی با بیان اینکه 170 مدرسه استثنایی کشور توسط خیران نیک اندیش در استان های مختلف احداث شده است، اضافه کرد: خیران در تجهیز مدارس نیز مشارکت دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار