در گفت‌وگو با پانا

آقاپور، نماینده مجلس: اجرانکردن قانون حمایت از معلولان توجیه قابل قبولی ندارد

تهران (پانا) - عضو فراکسیون معلولان مجلس با بیان اینکه تمام ابعاد حمایتی از معلولان در قانون حمایت از معلولان دیده شده است، گفت اجرا نکردن این قانون به بهانه کمبود منابع مالی توجیه قابل قبولی ندارد.

کد مطلب: ۸۷۵۴۰۷
لینک کوتاه کپی شد
آقاپور، نماینده مجلس: اجرانکردن قانون حمایت از معلولان توجیه قابل قبولی ندارد

معصومه آقاپور همزمان با روز جهانی معلولان درباره مشکلات معلولان در ایران به پانا گفت: اکنون مهم‌ترین مشکلی که معلولان با آن مواجه هستند مناسب نبودن مبلمان شهری و وضع اشتغال آنهاست که باعث شده است بسیاری از معلولان منزوی باشند و مشکلات آنها روز به روز زیادتر شود.

عضو فراکسیون معلولان مجلس شورای اسلامی درباره اجرای قانون حمایت از معلولان اظهار کرد: اجرا نکردن این قانون از سوی دولت به بهانه کمبود بودجه و مشکلات مالی توجیه قابل قبولی ندارد چرا که در زمان تصویب قانون موضوع تأمین منابع مالی پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه فراکسیون معلولان در تلاش است تا مطالبات جامعه معلولان را پیگیری کند، گفت: در اوضاع فعلی پیگیر اجرای قانون حمایت از معلولان هستیم تا دستگاه‌های اجرایی این قانون را عملیاتی کنند.

این نماینده مجلس درباره نامناسب بودن فضای شهر برای تردد معلولان گفت: در قانون حمایت از معلولان، شهرداری‌ها باید سهولت دسترسی ایمن و راحت را برای معلولان ایجاد کنند اما همچنان این مشکل وجود دارد و دسترسی معابر و ساختمان‌ها برای معلولان به سختی امکان‌پذیر است.

عضو فراکسیون معلولان مجلس شورای اسلامی درباره اجرای سهم 3 درصدی اشتغال معلولان در دستگاه‌های اجرایی گفت: بازنگری در شرایط آزمون استخدام معلولان نیازمند توجه بیشتر دستگاه‌ها و نهادهای دولتی است تا با اجرای قانون از معلولان حمایت کنند و در آزمون استخدامی سهم معلولان دیده شود.

وی افزود: در این قانون درباره کارآفرینی و اشتغال افراد معلول به طور کامل توجه شده است که سازمان اداری استخدامی کشور چه خدماتی را به این افراد ارائه دهد. همچنین وزارت تعاون مکلف است یک صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی برای افراد دارای معلولیت که تحت پوشش هستند ایجاد کند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه حمایت از معلولان و گروه‌های آسیب‌پذیر ضرورت دارد، گفت: وظیفه دولت و مجلس است که از این گروه‌ حمایت کنند و در اوضاع فعلی باید سعی کرد در جهت ارائه خدمات حمایتی، حقوق معلولان تأمین شود.

آقاپور درباره اجرای طرح توان‌افزایی معلولان گفت: همچنین اجرای طرح توان‌افزایی معلولان در قالب اشتغال، ارائه تسهیلات وام کم‌بهره به معلولان و استفاده از پتانسیل معلولان در بنگاه‌های اقتصادی و استفاده از ظرفیت این افراد در فضای کسب و کار آغاز شده است و امیدواریم نتایج خوبی داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار