پویش سراسری «کتاب قهرمان» با ترویج کتاب «سرباز کوچک امام» آغاز شد

تهران (پانا) - مسابقه کتابخوانی و پویش سراسری «کتاب قهرمان» با ترویج کتاب «سرباز کوچک امام» از امروز آغاز شد.

کد مطلب: ۸۷۵۲۴۵
لینک کوتاه کپی شد
پویش سراسری «کتاب قهرمان» با ترویج کتاب «سرباز کوچک امام» آغاز شد

نشست خبری به مناسبت آغاز رسمی مسابقه کتاب‌خوانی و پویش سراسری پویش سراسری «کتاب قهرمان» امروز یکشنبه ۱۱ آذر در انتشارات پیام آزادگان برگزار شد.

این پویش سراسری با محوریت کتاب «سرباز کوچک امام(ره)» شامل خاطرات آزاده دفاع مقدس«مهدی طحانیان» طراحی شده است. در این نشست، «مهدی طحانیان» آزاده سرفراز و راوی کتاب، سید سجاد موسوی دبیر پویش و مسئولان انتشارات پیام آزادگان ناشر این اثر، ضمن رونمایی از پوستر و تیزر پویش، به بیان توضیحاتی درباره پویش و مسابقه کتابخوانی پرداختند.

سید سجاد موسوی دبیر پویش سراسری «کتاب قهرمان» با بیان اینکه این پویش جدید را با معرفی الگو‌های ملموس و شایسته به نسل جوان برگزار کردیم گفت: معرفی کتاب‌های خوب و معرفی خوب کتاب‌های خوب در این پویش مورد توجه قرار گرفته تا چنین کتاب‌هایی در صدر پرفروش‌ترین کتاب‌های کشور و یک دهه قرار گیرد.

باید سلبریتی انقلاب معرفی کنیم

وی افزود: در این پویش موضوع صبر، استقامت، پایداری و مقاومت مد نظر قرار گرفته است تا برای داشتن سبک زندگی اسلامی الگویی از پایداری را معرفی کنیم و اگر بنا باشد ما سلبریتی انقلاب معرفی کنیم قطعا مهدی طلحانیان یکی از آن‌هاست، ما باید امثال طلحانیان را تکثیر کنیم.

دبیر پویش کتاب قهرمان گفت: ایجاد دسترسی آسان به کتاب و تقویت بنیه اقتصادی در توزیع کتاب با حمایت مراکز توزیع کتاب را در این پویش وجود دارد.

بیر پویش «قهرمان، کتاب» توضیح داد: اهداف ما در این پویش بالا رفتن سرانه استاندارد مطالعه است که فروش برخی از آثار دفاع مقدسی شاهد این مدعا است. مجموعه‌های مردمی در این حرکت مهم و موثر است. در کنار همه هزینه‌هایی که صرف پویش می‌شود سعی داریم قیمت تمام شده کتاب کم شده و افزایش شمارگان انتشار نیز از اهداف دیگر ماست تا کتاب مورد نظر، برد بین‌المللی پیدا کند.

موسوی درباره زمان پویش تصریح کرد: پویش از امروز تا پایان اسفند ماه ادامه خواهد داشت. شیوه مسابقه به این شکل است که با دانلود اپلیکیشن مسابقه «کتاب، قهرمان» و خرید کتاب امکان پذیر خواهد بود.

وی در مورد نحوه شرکت در این مسابقه گفت: خوانندگان باید به سوالات طرح شده از متن کتاب امتیازاتی کسب خواهد کرد. نوجوانان نیز در این مسابقه شرکت خواهند کرد که به طور مستقل برگزار خواهد شد. فیلم مستندی در نشر «پیام آزادگان» نیز تهیه شده که در هفته‌های آینده پخش شده و در جشنواره مردمی عمار نیز اکران خواهد شد.

وی با بیان اینکه این پویش تا پایان اسفند به ترویج بیشتر کتاب «سرباز کوچک امام » می‌پردازد، افزود: به افراد برگزیده این پویش جوایزی اهدا می‌شود که به صورت نقدی ارزش آن‌ها از ۶۰۰ میلیون ریال آغاز می‌شود.

اسلام قدرتی به ما می‌دهد که می‌شود با آن فتح الفتوح کرد

مهدی طحانیان آزاده سرفراز کشورمان نیز در این نشست با بیان اینکه در هشت سال دفاع مقدس و در دوران اسارت الطاف الهی بر ما می‌بارید، گفت: ما شاهد این الطاف بودیم و با اوضاع سختی که اسارت داشت ما وظیفه داریم از آن روز‌ها بگوئیم، زیرا اسلام قدرتی به ما می‌دهد که می‌شود با آن فتح الفتوح کرد.

وی افزود: دشمن تمام تلاش خود را کرد و همه تدابیر را به کار گرفت تا پشت اطفال و نوجوانان را به زمین بزند، اما در این مسیر ناکام ماند.

در این نشست چاپ جدید کتاب «سرباز کوچک امام» رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار