مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در مجمع خیرین توسعه و تجهیز آموزش های فنی و حرفه ای:

تنها راه حل مشکل بیکاری و اشتغال جوانان مهارت آموزی است

مشهد (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در مجمع خیرین توسعه و تجهیز آموزش های فنی و حرفه ای که در آموزشکده فنی ثامن الحجج (ع) مشهد برگزار شد عنوان کرد: اگر می خواهیم مهارت آموزی نهادینه شود باید هم در زمینه فضا و هم در زمینه تجهیزات سیستم آموزشی توجه ویژه ای به هنرستان ها شود.

کد مطلب: ۸۷۵۱۹۲
لینک کوتاه کپی شد
تنها راه حل مشکل بیکاری و اشتغال جوانان مهارت آموزی است

قاسمعلی خدابنده مدیرکل این سازمان گفت: متاسفانه سیستم آموزشی ما به سمت حافظه پروری دانش آموزان در حرکت است و نتیجه آن کارمند پروری است نه کارآفرین پروری.
خدابنده ادامه داد: کارآفرینی در درک صحیح و بهره برداری از فرصت ها نهفته است و کارآفرین اقتصاد را در جامعه زنده و پویا نگه می دارد و اگر قرار است کارآفرین تربیت کنیم باید نگرش مان را در آموزش و پرورش و فنی و حرفه ای تغییر دهیم تا دانش آموزان را خود اشتغال و کارآفرین تربیت کنیم.

وی در خصوص شاخص های ویژه کارآفرینی تصریح کرد: یک کارآفرین شاخص ها و ویژگی‌های گوناگونی دارد که از آن جمله می توان فرصت جویی، فرصت پروری، نوآوری و خلاقیت، آینده نگری و آینده نگاری را نام برد که در نهایت منجر به تولید محصول خوب خواهد شد و اگر این ویژگی ها در مدارس تقویت شود شیوه حافظه پروری تغییر خواهد کرد.

خدابنده با تاکید بر لزوم آموزش های فنی و حرفه ای برای تقویت کنجکاوی، دقت و نوآوری در دانش آموزان خاطرنشان کرد: متاسفانه در جامعه کنونی خانواده‌ها، دانش آموزان را به سمت رشته های فنی و حرفه ای سوق نمی دهند و باید با فرهنگ سازی و توجه بیشتر به زمینه های صنعت، تولید و کشاورزی سبب تغییر نگرش در خانواده ها شویم تا علاقه مندی دانش آموزان به رشته های فنی افزایش یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در خاتمه عنوان کرد: ما باید توسعه متوازن و تجهیز و توسعه هنرستان های فنی و حرفه ای را جدی بگیریم و خیرین مدرسه ساز را بیشتر به سمت ساخت هنرستان ها سوق دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار