برگزاری آیین جشن عبادت درشهرستان فاروج

بجنورد(پانا)- حجت الاسلام یوسفعلی عباسی در آیین جشن عبادت ویژه دانش آموزان دبیرستان پسرانه نمونه دولتی الغدیر با اشاره به آیاتی از قرآن کریم: تسبیح خداوند متعال در ابتدای چند سوره از قرآن مجید ذکر شده و خداوند همچنین در آیاتی دیگر نیز هدف از خلقت تمام موجودات و فلسفه وجودی جن و انس را برای عبادتش اعلام کرده است.

کد مطلب: ۸۷۵۰۶۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری آیین جشن عبادت درشهرستان فاروج

وی با بیان روایتی از حضرت امام حسین(ع)نیز افزود: خداوند انسان را خلق نکرد الا اینکه خدا را بشناسد و وقتی او را شناخت و سپس معرفت حاصل شد آن گاه او را عبادت نماید تا با این عبادت از غیر خدا بی نیاز شود.

عباسی در رابطه با تفاوت ارزش عبادت خداوند بین انسان و جن با سایر موجودات و اینکه کدام عبادت با ارزش است اظهار داشت: تفاوت سایر موجودان از جمله درخت و حیوانات و... این است که عبادت آنان به صورت غریزی است اما عبادت انسان و جن همراه با معرفت می باشد در نتیجه ارزش عبادت انسان ها از عبادت سایر موجودات بالاتر است و یک سری افراد خداوند متعال را از روی شوق عبادت می کنند و این ها انسان های آزاده هستند و اهل ایمان نیز برای رسیدن به اهداف عالی نیاز به یک معبود دارند و آن خدایی است که همه ما را آفریده است.

وی در ادامه با بیان اینکه حال و آینده انسان متفاوت از گذشته است و از امروز تکلیف و وظیفه شما تکلیف و وظیفه بندگی به واسطه نعمات فراوان است افزود:کمبود جامعه الان خداست و هر زمان که انسان از خداوند فاصله بگیرد مساوی است با نزدیکی او با شیطان، پس هرچه انسان به خداوند نزدیک تر شود از شیطان دورتر خواهد شد.

عباسی از پدر و مادر به عنوان دو بال ذکر نمود و گفت: فرزندان به والدین خود نگاه می کنند و اعمال، رفتار و کردار آنان را برای خود الگو قرار می دهند.

مدیر دبیرستان پسرانه نمونه دولتی الغدیر شهرستان فاروج نیز در این جشن گفت: این جشن معنوی که برای شما عزیزان برگزار می شود که بیانگر رسیدن شما به سن تکلیف است بهترین فرصت برای شروع راز و نیاز با خدا محسوب می شود

حسین حق جو افزود:برای ملاقات با دیگران باید از قبل وقت گرفت اما اینجا نیازی به گرفتن وقت قبلی نیست و همه ما باید زمان را غنیمت بشماریم و نماز را که بر همه ما و شما واجب شده است را به موقع و به جماعت برگزار کنیم.

اقامه نماز جماعت، قرائت قرآن توسط دانش آموز علی حسین قسمتی، همخوانی سرود جمهوری اسلامی ایران و صلوات خاصه امام رضا(ع)، قرائت مقاله، دکلمه، پیمان نامه توسط دانش آموزان مهدی اصغری، سید علی صفدری و نیما سیاوشی، اهدای لوح سپاس و هدایا به تمامی دانش آموزان و همچنین منتخبین مسابقه پرسش از متن صحبت های سخنران دانش آموزان محمد صادق ایزانلو، مهدی اصغری، مهدی یار طالب زاده و پذیرایی با کیک جشن عبادت از دیگر برنامه های این آیین بود.

این جشن عبادت با مشارکت فعال اعضای انجمن اولیاء و مربیان، شورای دانش آموزی، واحد مقاومت بسیج دانش آموزی، انجمن اسلامی، گروه پیشتازان و با همکاری عوامل اجرایی آموزشگاه آقایان مرتضی قربانی، رضا براتی، حیدر اوپر زوارم، ویژه دانش آموزان پایه نهم برگزار گردید.

خبرنگارحسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار