ورود بزرگان و معادلات پیچیده صندلی ریاست فدراسیون کشتی

تهران (پانا) – در حالی که معادله ریاست فدراسیون کشتی به سمت و سوی حمید بنی‌تمیم کشیده شد،برخی رفت‌وآمدها به وزارت ورزش و جوانان در کنار بی‌رغبتی بنی‌تمیم برای رقابت با بزرگان کشتی ایران، گزینه اصلی رسیدن به ریاست این فدراسیون را در ابهام قرار داده است.

کد مطلب: ۸۷۵۰۳۵
لینک کوتاه کپی شد
ورود بزرگان و معادلات پیچیده صندلی ریاست فدراسیون کشتی

بعد از استعفای رسول خادم از ریاست فدراسیون کشتی و انتخاب حمید بنی‌تمیم به‌عنوان سرپرست فدراسیون گزینه‌های زیادی برای حضور در رأس این فدراسیون بر سر زبان‌ها افتاده است. از علیرضا دبیر، علیرضا حیدری و حسن رنگرز تا عباس جدیدی گزینه‌هایی هستند که برای ریاست فدراسیون کشتی مطرح شده‌اند اما حضور بنی‌تمیم در سرپرستی فدراسیون کشتی با انتصاباتی که داشت وضع را به گونه‌ای پیش برد که این گمانه‌زنی تقویت شود که بنی‌تمیم به دنبال ریاست بر این فدراسیون و کاندیداتوری است.

راضی کردن محمد بنا به بازگشت به ورزش حرفه‌ای و سپردن سکان هدایت تیم ملی کشتی فرنگی به محبوب‌ترین مربی کشتی فرنگی چند سال اخیر ایران و همچنین انتخاب غلامرضا محمدی به عنوان سرمربی تیم کشتی آزاد در همین مدت زمان اندکی که بنی‌تمیم سرپرستی فدراسیون را برعهده داشته، برگه برنده‌ای است که بسیاری از اهالی کشتی آن را در راستای رسیدن به ریاست می‌دانند.

در حالی که مدت زیادی از ناکامی بزرگ کشتی آزاد و فرنگی ایران در مسابقات جهانی نمی‎‌گذرد و هنوز جامعه کشتی در شوک نتایج ضعیف ملی‌پوشان در این رقابت‌ها بودند، بنی‌تمیم برای ترمیم تیم ملی، افرادی را روی کار آورد که جایگاه‌شان در کشتی جهان به گونه‌ای است که بعید به نظر می‌رسد با حکم موقت روی کار بیایند.

در حالی که نگاه‌ها برای ریاست به بنی‌تمیم دوخته شده بود، طی چند روز گذشته برخی رفت‌وآمدها به وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک از سوی برخی نامدارهای عرصه کشتی این گمانه را تقویت کرد که آنها هم در تلاش برای رسیدن به صندلی ریاست فدراسیون کشتی هستند تا به این ترتیب شانس بنی‌تمیم کمرنگ شود.

بنی‌تمیم در گفت‌وگو با پانا درباره ثبت نامش در انتخابات فدراسیون گفته است: هنوز تصمیم جدی برای حضور در انتخابات ندارم و به نظرم با آمدن بزرگان کشتی به عرصه انتخابات من در انتهای صف قرار می‌گیرم.

اما شروین اسبقیان، مدیر کل دفتر مشترک امور فدراسیون‌های وزارت ورزش، در گفت‌وگو با پانا در خصوص حضور سرپرستان در انتخابات فدراسیون های ورزشی گفت: این موضوع منع قانونی ندارد اما ما به سرپرستان فدراسیون‌های ورزشی هم اعلام کرده‌ایم برای اینکه شائبه دخالت در امور فدراسیون‌های ورزشی پیش نیاید بهتر است از این کار صرف‌نظر کنند.

اسبقیان در پاسخ به اینکه بنی تمیم برای ریاست فدراسیون اقدام کرده است؟ عنوان کرد: من اطلاعی از تصمیم او ندارم ولی همان‌طور که گفتم بهتر است سرپرستان به عرصه رقابت در انتخابات ورود نکنند.

البته ابراهیم جوادی، عضو شورای فنی فدراسیون کشتی، نظرش درباره رئیس جدید فدراسیون کشتی را اینگونه بیان کرد: به نظرم گزینه‌ای روی کار می‌آید که همسو با وزارت ورزش و جوانان باشد و بتواند برنامه‌های وزارت را به خوبی دنبال کند.

اشاره ابراهیم جوادی در بین گزینه‌هایی که مطرح شده تنها به حمید بنی‌تمیم می‌رسد اما بنی‌تمیم با بیان اینکه « با آمدن بزرگان کشتی به عرصه انتخابات من در انتهای صف قرار می‌گیرم» تکلیف خود را تا حدود زیادی روشن کرده است و قصد سرشاخ شدن با حاشیه‌های احتمالی پس از انتصابش را به علت رقابت با نامداران کشتی ایران ندارد. شاید تنها عاملی که بتواند بنی‌تمیم را به صندلی ریاست برساند وارد نشدن بزرگان کشتی و یا کنار کشیدن آنها به نفع بنی‌تمیم باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار