مدیرکل امور روستایی و شوراهای استاندار تهران :

توجه به آیین و سنن اقوام ‌در کشور سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌شود

بهارستان(پانا)- جشنواره فرهنگی اجتماعی روستایی و عشایری شهرستان بهارستان با آیین ها و آداب اقوام ایرانی و بازی های بومی و محلی با حضور مدیرکل امور روستایی و شوراهای استاندار تهران در بخش بوستان شهرستان برگزار شد.

کد مطلب: ۸۷۵۰۲۵
لینک کوتاه کپی شد
توجه به آیین و سنن اقوام ‌در کشور سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌شود

جشنواره فرهنگی اجتماعی روستایی و عشایری شهرستان بهارستان با آیین ها و آداب اقوام ایرانی و بازی های بومی و محلی در بوستان شهید جعفری روستای اورین شهرستان با حضور معصومه پرندوار مدیرکل امور روستایی و شوراهای استاندار تهران، بیژن سلیمانپور فرماندار شهرستان،سید محسن موسوی بخشدار بوستان، علی کریمی مدیر آموزش و پرورش ناحیه2 بهارستان و دیگر مسئولین این شهرستان برگزار شد.

در این برنامه معصومه پرندوار مدیرکل امور روستایی و شوراهای استاندار تهران اظهار داشت: آئین سنن مذهبی،بومی و محلی که در جشنواره فرهنگی اجتماعی بخش بوستان بهارستان شاهد بودیم یک همدلی و وحدت در بین مردم بسیار مملوس بود و چنین برنامه‌هایی در روستاها با اجرای مسابقات مختلف نشاط، شادابی و سرزندگی را برای مردم روستاها به ارمغان می‌آورد.

وی در ادامه هدف از برگزاری جشنواره‌های روستایی و عشایری را ترویج فرهنگ ایرانی و آشنایی با آداب و سنت‌های اقوام مختلف ایران دانست و افزود:از آنجایی که سنت‌ها و آداب ایرانی از جمله ترک،کرد، لرد، بلوچ، گیلک و غیره و بازی‌های پرتحرک و دسته‌جمعی بومی محلی عاملی برای تقویت نشاط اجتماعی در جامعه به ویژه در میان نسل نوجوان و جوان است از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استاندار تهران ادامه داد:برگزاری این جشنواره‌ها و بازی‌های بومی و محلی باید تداوم داشته باشد و تلاش کنیم فرهنگ غنی ایرانی که از نسل‌های گذشته سینه به سینه و فرهنگ به فرهنگ به دست ما رسیده انتقال‌دهنده و گسترش آن‌ها به نسل‌های آینده باشیم.

پرندواربا اشاره به نمایش دستاوردهای ادارات و ارگان‌های مختلف در این جشنواره تصریح کرد:برنامه‌های فرهنگی شهرستان بهارستان با نمایش دستاوردهای ادارات و نهادها عجین شده است تا بیشتر سبک فرهنگ ایرانی به معرض دید عموم درآید.

وی خاطرنشان کرد:جامعه نیاز مبرم به شور و نشاط داردو افزایش نشاط در جامعه به عزّت نظام و انقلاب اسلامی به هم‌افزایی هر چه بیشتر اقوام می‌انجامد که اگر از این مسئله غافل شویم آسیب‌های اجتماعی بسیاری را در پی دارد.

شایان ذکر است اجرای ورزش ها و رقص های محلی ، به نمایش گذاشتن آداب و رسوم، البسه و غذاهای محلی اجرای دکلمه و سرود توسط نابینایان وانجام سنت حسنه ازدواج آسان و جاری شدن خطبه عقد دو جوان در حضور مسئولین و مردم از حاشیه های این مراسم بود.

/خبرنگار: محمدعلی دهقانی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار