معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر:

سوادآموزان بوشهری مهارت‌های رایانه را فرا می‌گیرند

بوشهر(پانا)_ معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: طرح آموزش مهارت‌های رایانه برای سوادآموزان دوره انتقال آموزش اجرایی می‌شود.

کد مطلب: ۸۷۴۹۰۶
لینک کوتاه کپی شد
سوادآموزان بوشهری مهارت‌های رایانه را فرا می‌گیرند

غلامرضا دانش‌فر در نشست کارگروه آموزش ICDL در شهر بوشهر با ضروری دانستن توانمندسازی افراد کم‌سواد در زمینه استفاده از فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات اظهار داشت: در سال جاری ۲۰۰ نفر از سوادآموزان دوره انتقال در سراسر استان تحت پوشش طرح آموزش ICDL یا رایانه قرار می گیرند.

معاون سوادآموزی استان بوشهر به استقبال خوب ۱۰۰ نفر از سوادآموزان دوره انتقال در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در سال آینده تحصیلی در کنار برنامه‌های درسی مصوب، همه سوادآموزان دوره انتقال تحت پوشش آموزش طرح ICDL قرار خواهند گرفت.

وی با ضروری دانستن استفاده از رایانه در برنامه های سواد آموزی و زندگی روزمره افراد کم‌سواد، گفت: کاربردی کردن و تلفیق سواد با مهارت های مورد نیاز زندگی سواد آموزان، ایجاد و گسترش مهارت استفاده از رایانه در برنامه‌های سواد آموزی و ارتقای نگرش کار با رایانه در سواد آموزان از جمله ضرورت‌های حتمی اجرای این طرح آموزشی است.

این مقام مسئول در خصوص محتوای آموزشی این طرح اضافه کرد: علاوه بر اینکه کتاب‌های معمول دوره انتقال به سواد آموزان آموزش داده می شود، سه عنوان کتاب آشنایی با زبان انگلیسی، آشنایی با رایانه، آشنایی با مهارت رایانه نیز به آنان آموزش داده می‌شود.

وی با یادآوری اینکه سال گذشته به خاطر اجرای موفق طرح ICDL در کشور، سازمان جهانی علمی-فرهنگی یونسکو از سازمان سوادآموزی ایران تقدیر کرد، بیان داشت: به قبول‌شدگان این طرح آموزشی، گواهینامه بین المللی آموزش رایانه، توسط بنیاد ICDL ایران اعطا خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار