مدیر کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش خبر داد

افتتاح سامانه کتاب مدارس در بهمن

افتتاح سامانه کتاب مدارس در بهمن

شیراز (پانا) - مدیر کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش از افتتاح سامانه کتاب مدارس در بهمن ماه خبر داد و گفت این سامانه در راستای بررسی کیفیت کتاب‌های موجود در کتابخانه مدارس ، راه‌اندازی می‌شود و کتاب‌ها را کتابیار یا مربی تربیتی در این سامانه ثبت خواهند کرد.

کد مطلب: ۸۷۴۷۱۶
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح سامانه کتاب مدارس در بهمن

علی رمضانی، با اشاره به اینکه فعالیت‌های آموزش و پرورش باید به سمت مدرسه‌محوری حرکت کنند، بر توجه به کیفیت کتابخانه‌ها تاکید کرد.

وی با ابراز نگرانی از اینکه در حوزه کتابخوانی گاهی کتابهایی که به مدرسه می رسد کیفیت لازم را ندارد گفت: از سال گذشته کارگروهی متشکل از نویسندگان که در حوزه روانشناسی، جامعه شناسی و ادبیات دارای تخصص کافی هستند تشکیل شد تا کتاب هایی که قرار است در جشنواره دانایی، توانایی و 50 هزار نمایشگاه در مدارس قرار بگیرند مورد بازبینی قرار گیرند.

مدیر کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش در خصوص حمایت از نویسندگان و ناشران شهرستان‌ها ادامه داد: قرار است تا استان‌هایی که در حوزه تولید کتاب فعالیت می‌کنند، کتاب‌هایی را که چاپ می شود، در اختیار این کارگروه قرار دهند و چنانچه مورد تایید قرار گرفت در جشنواره‌ها شرکت کند که این باعث می شود از نویسندگان و ناشران شهرستانی حمایت کنیم.

رمضانی با اشاره به شرکت 6 میلیون و 100 هزار دانش آموز در جشنواره فرهنگی، هنری سال گذشته تصریح کرد: سیاست این جشنواره‌ها این است که دانش آموزان یک مهارت را یاد بگیرند، و در همین راستا دبیر خانه جشنواره فرهنگی هنری در کانون‌های فرهنگی هر استان با هدف داشتن هر کانون یک نمایشگاه برای فروش تولیدات خود در راستای کمک به اقتصاد دانش آموز و خانواده تشکیل شده است.

وی با اشاره به جشنواره بین المللی کودک و نوجوان در همدان اظهار کرد: در این جشنواره از 14 کشور شرکت کردند و دانش‌آموزانی که به صورت غیر رسمی در این جشنواره شرکت کرده بودند، مورد توجه داوران قرار گرفتند که این موضوع باعث شد از سال آینده دانش‌آموزان هم مجاز به شرکت در این جشنواره شوند.

وی اضافه کرد: در حوزه تئاتر نیز یکی از دانش‌آموزان موفق به شرکت در جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی شد که مورد تایید جشنواره قرار گرفت.

وی از تشکیل 25 انجمن در کانون ها خبر داد و بیان داشت: این انجمن ها هر کدام مسئولیتی مانند تئاتر، محیط زیست و... بر عهده دارند.

مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه شوراهای دانش‌آموزی را از شکل ویترینی و صوری بودن خارج کرده‌ایم، گفت: در این راستا شیوه‌نامه‌ای برای استان‌ها ارسال شده است و سه انجمن را در این شورا‌ها فعال کردیم، که هر کدام وظایف برگزاری یکی از جشنواره‌های زندگی به سبک روح الله ، کالای ایرانی و گلدسته‌های سرو هستی که کار مشترک بین اداره کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی و اداره کل قرآن،عترت و نماز است بر عهده گرفته‌اند.

وی یکی از مهم‌ترین شبیخون‌های فرهنگی را در حوزه تولید بازی‌های رایانه‌ای دانست و گفت: با توجه به این موضوع کار دیگری در کانون‌ها صورت گرفته است که با همکاری انجمن بازی‌سازی این مهارت به کانون‌ها راه یافته است، و کانون‌ها اقدام به ساخت و تولید بازی هایی با محوریت نگاه ملی و فرهنگ دینی کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار