اعاده حیثیت از نام سپاهان در لیگ برتر فوتبال

تهران (پانا) - سرمربی تیم فوتبال بانوان سپاهان می‌گوید به دنبال اعاده حیثیت از نام سپاهان در لیگ برتر فوتبال است و برای قهرمانی می‌جنگد.

کد مطلب: ۸۷۴۶۵۴
لینک کوتاه کپی شد
اعاده حیثیت از نام سپاهان در لیگ برتر فوتبال

به نقل از خبرگزاری ایسنا، لیگ برتر فوتبال بانوان از ۱۶ آذر و با حضور ۱۲ تیم آغاز می‌شود، تیم سپاهان که فصل گذشته با ۴۷ امتیاز در جایگاه چهارم جدول رده‌بندی قرار گرفت در فصل جدید به دنبال قهرمانی است.

سمیه شهبازی سرمربی تیم فوتبال بانوان سپاهان اصفهان در گفت‌وگو با ایسنا به وضعیت آمادگی تیمش پیش از شروع لیگ برتر فوتبال بانوان اشاره کرد و گفت: حدود سه ماه قبل تمریناتمان را شروع کردیم اما به دلیل اردوهای متعدد تیم‌های ملی بزرگسالان و جوانان برخی از بازیکنان ملی پوشمان را در اختیار نداشتم اما با بقیه تیم تمرینات خوبی داشتیم. سه بازیکن در تیم ملی بزرگسالان و خودم به همراه دو بازیکن در تیم ملی جوانان حضور داشتیم که این موضوع کمی هماهنگی و کارهای تاکتیکی تیممان را عقب انداخت.

او در مورد هدف تیم بانوان سپاهان در فصل جدید لیگ بیان کرد: به دلیل شرایط خوبی که باشگاه برایمان ایجاد کرده و اعاده حیثیت از نام سپاهان می‌خواهیم قهرمان شویم و سال گذشته را جبران کنیم .

سرمربی تیم سپاهان در مورد تیم آذرخش تهران که در هفته اول لیگ برابر هم به میدان می‌روند، اظهار کرد: سال گذشته آذرخش تیم جوانی بود که برای اولین بار در لیگ شرکت می‌کرد و امسال هم اگر همان نفرات سال قبل را حفظ کرده باشد باتجربه تر شده اند. به طور کلی حضور این تیم درلیگ امتیاز مثبتی است.

شهبازی که نگاه مثبتی ب فصل جدید لیگ دارد بیان کرد: فکر می‌کنم امسال لیگ بهتر و پویاتری داشته باشیم چون ملوان که تیمی خوب و ریشه دار است به لیگ برگشته و دیگر اینکه حضور مداوم بازیکنان در اردوهای تیم ملی نشان دهنده آمادگی لازم آنها بیرای شروع رقابت‌ها است.

او در پاسخ به این سوال که بازگشت تیم ملون می‌تواند به بالا بردن کیفیت لیگ کمک کند؟ گفت: بله ۱۰۰ درصد چون مربی کاربلد و بازیکنان باتجربه و خوبی دارد که مطمئنا حضورشان لیگ را قشنگ تر می‌کند.

شهبازی وضعیت کلی فوتبال بانوان را مثبت و رو به پیشرفت ارزیابی کرد و ادامه داد: سال به سال بهتر می‌شویم و پیشرفت می‌کنیم. همیشه گفته‌ آهسته اما خوب، با برنامه و اصولی جلو می رویم. علاوه بر این حضور آقای عبدی و حبیبی به عنوان مشاور فنی تیم‌های ملی بانوان در کنار این تیم‌ها خیلی خوب است چون اصول خاصی را به تیم های تزریق می‌کنند که باعث می‌شود باشگاه‌ها هم آنها را پیاده کنند.

او اصلی‌ترین مشکل فوتبال بانوان را نداستن برنامه دقیق دانست، بیان کرد: همه کشورها بر اساس یک برنامه ریزی خاص جلو می‌روند اما فکر می‌کنم ما در بخش زنان و مردان برنامه ریزی نداریم. در مورد همین لیگ با اینکه از ماه‌ا قبل تاریخ برگزاری مسابقات تیم‌های ملی مشخص بود تاریخ شروع جابه جا شد در صورتی که اگر از اول اعلام می‌کردند دیرتر برگزار می‌شود خیلی بهتر بود. مورد دیگر به امکاناتی چون ابزارها و زمین مربوط می‌شود که اگر امکانات بیشتر شود بهتر است.

شهبازی در پایان این گفت‌وگو در مورد وضعیت قراردادهای مالی فوتبال بانوان گفت: به دلیل شرایط اقتصادی کشور وضعیت مالی سخت‌تر شده و همه تیم‌ها با این شرایط درگیر هستند. شرایط تیم ما هم با وجود اینکه اسپانسر خوبی داریم سخت است اما اگر بتوانیم نتیجه‌های خوبی در سطح بین المللی بگیریم مطمئنا توجهات هم به باشگاه‌های بانوان بیشتر می‌شود.

تیم سپاهان با ترکیب سمیرا محمدی،‌ مینا نافعی و ملیکا قاسمی( دروازه بانان)، کوثر کمالی، مهناز شاه مرادی، میترا نظری، مرضیه فیضی، زهرا کمالی، فروزان محققیان، فاطمه کریمی، زهرا ذوالفقاری، الهام فرهمند( کاپیتان)، مانیا آتادوریان، شیوا فاضلی، شقایق روزبهان،‌ مریم رهیده، فاطمه حسینی، مرضیه نیکخواه، هاجر دباغی، میترا مسعودی، شیرین روحانی، مریم صادقانی و حدیث نصر در لیگ برتر شرکت می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار