بخشدار مرکزی گتوند در گفت و گو با پانا:

سازمان های مردم نهاد پل ارتباط مردم و دستگاه های اجرایی هستند 

گتوند (پانا) - بخشدار مرکزی گتوند با اشاره به حضور سازمان مردم نهاد روزنه امید جوان در این شهرستان ،  از اهمیت فعالیت سازمان های مردم نهاد سخن گفت.

کد مطلب: ۸۷۴۵۹۸
لینک کوتاه کپی شد
سازمان های مردم نهاد پل ارتباط مردم و دستگاه های اجرایی هستند 

محسن آقایی بخشدار مرکزی شهرستان گتوند در گفتگو با پانا خوزستان با اشاره به حضور انجمن مردم نهاد روزنه امید جوان در روستاهای این شهرستان ، گفت : اعضای انجمن روزنه امیدجوان کلاس های آموزشی در زمینه کارآفرینی ،آموزش خانواده ،مشاوره تحصیلی را برای اهالی و والدین شهرک پنجم شهرستان گتوند برگزار کردند .

وی با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد به عنوان پلی بین مردم و دستگاه های اجرایی عمل میکنند ، افزود : سازمان های مردم نهاد نقش مهمی را در دسته بندی خواسته های مردمی و انتقال مفاهیم و گذاره های اجتماعی به مردم و تسهیل کارآفرینی بین مردم را ایفا می کنند .

بخشدار مرکزی شهرستان گتوند ، با عنوان این مطلب که به لحاظ بحث شغلی اهالی این منطقه عمدتا کشاورز و دامدار هستند ، تصریح کرد : صنایع دستی و فرهنگی در روستاهای شهرستان گتوند مورد استقبال مردم و بویژه بانوان قرار گرفته است .

آقایی با اشاره به طبیعت زیبای شهرستان گتوند ، گفت : سازمان های مردم نهاد می توانند آموزش هایی را جهت توسعه فعالیت گردشگی و صنعت توریسم در این شهرستان به اهالی داشته باشند ، که هم باعث معرفی جاذبه های شهرستان و هم سبب افزایش اشتغال جوانان خواهد شد .

وی در عین حال با بیان اینکه استعداد های درخشان علمی و فنی در این شهرستان بسیار قابل توجه است ، اضافه کرد : آموزش نیروی انسانی موجب رشد همه جانبه ی جامعه خواهد شد .

آقایی افزود: بهبود شاخصهای تحصیلی و تشویق خانواده ها در جهت حل مشکلات دانش آموزان را از دیگر بسترهای فعالیت سازمان های مردم نهاد دانست و عنوان کرد: با ورود سازمان های مردم نهادی همچون سازمان مردم نهاد "روزنهامید جوان " در میدان عمل سرمایه های انسانی در مسیر رشد و توسعه قرار میگیرند .

او در بخش دیگری به مهمترین چالشهای شهرستان در حوزه مسائل اجماعی اشاره داشت و اظهار کرد: مهمترین ترین چالشها در حوزه اجتماعی موضوعاتی مثل بیکاری ،اعتیاد و طلاق می باشند که در کل کشور هم مشاهده میشوند .اما اگر بخواهیم به مهمترین چالش اشاره کنیم همانا در گیری های ملکی حقوفی است .

گفتنی است بیش از ۳۵ عضو از سازمان مردم نهاد روزنه امید جوان وابسته به استانداری خوزستان با حضور در روستاهای شهرستان گتوند به برگزاری کارگاه های مشاوره خانواده و تحصیلی و کار آفرینی و مدیریت آموزشی پرداختند . ودر پایان این اردوی یک روز ه منطقه تفریحی سد تنظیمی گتوند را اززباله پاکسازی کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار