پلیس به دوربین البسه مجهز می شود

تهران (پانا) - رییس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی از مجهز شدن پلیس وعوامل انتظامی به دوربین البسه خبر داد و گفت: این کار باعث تحقق عدالت قضایی می شود.

کد مطلب: ۸۷۴۲۹۴
لینک کوتاه کپی شد
پلیس به دوربین البسه مجهز می شود

به گزارش ایرنا، سردار محمد شرفی روز چهارشنبه در حاشیه همایش فرماندهان پاسگاهها و روسای کلانتری های استان اردبیل در گفت وگو با خبرنگاران افزود: اجرای این طرح یکی از محورهای طرح تحول کلانتری ها و پاسگاهها بوده و در راستای صیانت از حقوق شهروندی دوربین ها تمامی اقدامات ماموران کلانتری و پاسگاهها را به طور مستمر ثبت و ضبط می کند.
وی اظهار داشت: نصب دوربین بر روی لباس ماموران موجب استاندارد شدن رفتار کارکنان فعال در مجموعه نیروی انتظامی در مواجهه با شهروندان می شود.
وی بیان کرد: در صورت تامین اعتبار مورد نیاز، این طرح تا پایان 98سال در تمام استانهای کشور اجرا می شود.
او با بیان اینکه راه‌اندازی مراکز مشاوره و مددکاری در کلانتری‌ها از دیگر محورهای طرح تحول در کلانتری‌ها و پاسگاهها می باشد، افزود: در مراکزی که این کار انجام شده 75 درصد پرونده های ارجاعی منجر به سازش شده وتلاش می شود تا پایان سال 98 در تمامی کلانتری ها و پاسگاههای کشور مرکز مشاوره و مددکاری راه اندازی شود.
سردار شرفی الکترونیکی کردن خدمات را از دیگر محورهای طرح تحول کلانتری ها و پاسگاه ها بر شمرد و ادامه داد: کاهش هزینه ها، ارائه خدمات در کمترین زمان ممکن، افزایش میزان رضایت مراجعان و کاستن از مشغله نیروها برای انجام ماموریت‌های مهمتر از جمله مزایای الکترونیکی کردن خدمات است.
وی گفت: پارسال در کشور حدود 30 میلیون بار مردم به کلانتری ها مراجعه کردند که با ایجاد سامانه ای پیامکی در کلانتری ها تعداد مراجعات مردم پنج میلیون بار کاهش داشته است.
رییس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی افزود: برون سپاری فعالیت ها از دیگر الویت های نیروی انتظامی است و برای همین تاکنون هفت فعالیت پلیس برون سپاری شده و 20 فعالیت دیگر پلیس در حال مطالعه برای برون سپاری و واگذاری آن به بخش خصوصی از جمله مراکز پلیس 10+ است.
وی افزایش توانمندی های پلیس را از دیگر الویت های نیروی انتظامی برشمرد و اظهار داشت: برای همین تاکنون 28 هزار نیروی پلیس کلانتری ها و پاسگاهها در کلاس های آموزشی مرتبط شرکت کرده اند.
او نارضایتی یک نفر از پلیس و کلانتری ها را هم زیاد دانست و بیان کرد: بر اساس بررسی ها 85 درصد مراجعه کنندگان از رفتار پلیس در کلانتری ها اعلام رضایت کرده اند ولی باز تلاش می شود این ارقام افزایش یابد.
وی افزایش مهارت های حرفه ای پلیس در استفاده از تجهیزات، افزایش تحرک پلیس و حضور به موقع در سر صحنه امداد خواهی، بالا بردن قدرت بیان و اغناگری و نوسازی ناوگان پلیس را از جمله دیگر الویت های ناجا برشمرد و اضافه کرد: میانگین عمر خودرو کلانتری ها 10 سال و هفت ماه است که تلاش می شود با نوسازی آنها این رقم به پنج سال کاهش یابد.
سردار شرفی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه کشور راه‌ اندازی یک هزار کلانتری سیار پیش‌بینی شده است که امسال 100 کلانتری سیار راه‌اندازی خواهد شد.
وی ارتقای امنیت اجتماعی و ارائه خدمات در جغرافیای در خواستی مردم را از اهداف راه‌اندازی کلانتری‌ های سیار اعلام کرد.
او گفت: توسعه کمی و کیفی شاخص‌های ارائه خدمات انتظامی به مردم و بهینه سازی شاخص‌های حقوق شهروندی از دیگر مباحث مهم و اولویت ‌دار ناجا است.
رییس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی افزود: برای همین امسال تمامی تحت نظرگاه‌ها و بازداشتگاههای در اختیار پلیس در سراسر کشور با دوربین مداربسته زیر پوشش تصویری است.
به گفته وی ، فرماندهان و مسئولان مربوطه با استفاده از این دوربین ها و تصاویر ضبط و ثبت شده به فضای عمومی تحت نظارت خود و همچنین به عملکرد و رفتار کارکنان به صورت آنلاین نظارت می کنند.
وی بیان کرد: استان اردبیل یکی از استانهای امن کشور بوده و وقوع جرائم خشن مانند راهزنی و سرقت مسلحانه در استان در حد صفر است.
وی ادامه داد: پلیس استان اردبیل به تکنیک های مدرن و به روز کشف جرائم آگاه و مجهز بوده به طوری که اکثر جرائم اتفاق افتاده در این استان منجر به کشف می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار