همزمان باسراسر کشور:

بیستمین مانور سراسری زلزله در مدارس خوسف برگزار شد

خوسف (پانا) - همزمان با سراسر کشور بیستمین مانور آزمایشی سراسری زلزله و ایمنی با شعار " مدرسه ایمن ، جامعه تاب آور " در مدارس شهرستان خوسف برگزار شد.

کد مطلب: ۸۷۴۱۰۸
لینک کوتاه کپی شد
بیستمین مانور سراسری زلزله در مدارس خوسف برگزار شد

مانور نمادین در دبستان سردار شهید محمد قهرمان شهر خوسف با حضور مسئولان ، اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان ، نیروهای امدادی و خدمات رسان و ... برگزار و دانش آموزان پس از شنیدن صدای آژیر خطر نحوه پناهگیری در نقاط امن کلاس و مدرسه ، رسیدگی به مصدومان ، امداد و نجات و اطفاء حریق و .... را تمرین کردند.


معاون پشتیبانی آموزش و پرورش شهرستان خوسف با اعلام اینکه مانور زلزله و ایمنی در همه مدارس شهرستان و در پنج مدرسه به صورت محوری برگزار می شود ، هدف از برگزاری این مانور را ارتقای سطح آمادگی دانش آموزان و مدیریت بحران در زمان بروز حادثه اعلام کرد و گفت: با توجه به حادثه خیز بودن منطقه یکی از مواردی که باید مورد توجه دانش آموزان قرار گیرد فراگیری آموزش ها و انتقال به والدین و آمادگی در برابر حوادث می باشد.


" خسروی " با اشاره به اینکه نخستین بستر آموزش و پروش و مدارس است ، افزود: این مانورها باید در مدارس به صورت جدی مدیریت شود تا در صورت بروز حوادث واقعی خسارات کمتری را شاهد باشیم .


معاون فرماندار خوسف نیز در این مانور با تقدیر زا دانش آموزان و برگزار کندگان مانور ، اشاره به اینکه استان ما از مناطق زلزله ‌خیز می باشد ، گفت: باید آمادگی خود را حفظ کنیم و با با تداوم آموزش ها ، مهارت ‌افزایی ، کار تیمی و برگزاری مانورها در سطح مدارس که جمعیت زیادی از جامعه را در بر می‌گیرد و همچنین محلات حاشیه مدارس ، سبب کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله باشیم.


« قلی زاده » خطاب به اعضای مدیریت بحران شهرستان و دستگاههای خدمات رسان افزود: ستاد مدیریت بحران و دستگاههای خدمات رسان همیشه باید آماده باشند و در این مانور نیز بعضی دیرتر در صحنه حضور پیدا کردند که مد نظر ارزیابان قرار خواهد گرفت.


« ولی زاده » رئیس جمعیت هلال احمر خوسف و دبیر اجرایی مانور هم با تقدیر از برگزار کنندگان و دانش آموزان گفت: دانش آموزان به عنوان سفیران آموزش دیده باید خانواده های خود را از اینگونه برنامه ها آگاه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار