نظر ابتکار درباره طرح تشدید مجازات اسیدپاشی

تهران (پانا) - معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده درباره ورود این نهاد به طرح تشدید مجازات اسیدپاشی گفت با توجه به اینکه موضوع اسیدپاشی در لایحه تأمین امنیت زنان در برابر خشونت دیده شده است ترجیح معاونت است که اقدامات در قالب این لایحه انجام شود.

کد مطلب: ۸۷۳۷۹۱
لینک کوتاه کپی شد
نظر ابتکار درباره طرح تشدید مجازات اسیدپاشی

معصومه ابتکار در گفت‌وگو با پانا درباره طرح تشدید مجازات اسیدپاشی که در دستور کار فراکسیون زنان مجلس قرار دارد، گفت: بخشی از این موضوع در لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان و بخشی از آن در لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت در نظر گرفته شده است و به طور ویژه در لایحه تأمین امنیت زنان به موضوع اسیدپاشی پرداخته شده است که به این دلیل ما خیلی به طرح مجلس ورود نکرده‌ایم.

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: البته ما مخالفتی با طرح مجلس نداریم اما ترجیح معاونت این است که با توجه به اینکه اسیدپاشی در لایحه تأمین امنیت زنان دیده شده است، موضوع اسیدپاشی در قالب این لایحه که لایحه‌ای جامع است، دیده شود.

پیش از این سیده فاطمه حسینی طراح طرح تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه دیدگان ناشی از آن درباره آخرین وضع این طرح به خانه ملت گفت: طرح تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه دیدگان ناشی از آن در یک قدمی بررسی نهایی در صحن علنی قرار دارد. در طرح یادشده، با توجه به خلا قانونی در این زمینه، تلاش بر آن است که علاوه بر تعیین حبس های طولانی مدت با درنظر گرفتن میزان آسیب وارده به اندام و نیز در نظر گفتن اهمیت عضو مانند صورت بزه دیده، مجازات تشدید می شود. همچنین در این طرح درباره نحوه عرضه و فروش ضابطه مند ترکیبات شیمیایی، راهکارهایی درنظر گرفته شده است.

حسینی تاکید کرد: قرار است راهکارهایی در زمینه تامین هزینه های درمان بزه دیدهاز طریق پیش بینی در ردیف ، تامین هزینه های درمان بیماران خاص و صعب العلاجدر بودجه سالانه در نظر گرفته شود.از سوی دیگر در این طرح، جبران خسارت معنوی بزه دیده نیز علاوه بر جبران خسارت مادی، به استناد تبصره ماده ۱۴ قانون آیین دادرسی کیفری پیش‌بینی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار