مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان:

سه قصه‌گوی سمنانی، برگزیده جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی شدند

سمنان (پانا) - مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان گفت: مریم صرفی، عسل نیکو و سمیه حیدریان سه قصه‌گو از استان سمنان هستند که در جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی برگزیده شدند.

کد مطلب: ۸۷۳۶۹۶
لینک کوتاه کپی شد
سه قصه‌گوی سمنانی، برگزیده جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی شدند

مهدی جمال مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان گفت: عسل نیکو قصه‌گوی شرکت‌کننده بخش آزاد استان سمنان و سمیه حیدریان مربی هنری مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری این استان در مرحله‌ منطقه‌ای بیست ‌و یکمین جشنواره بین‌المللی حوزه‌ پنج کشوری در ساری، موفق به کسب رتبه برگزیده شدند.

وی افزود: سارا روستاپور، سیدعلی کاشفی خوانساری و علی خانجانی، داوران این مرحله‌ از جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی بودند که بر اساس ملاک های خاصی قصه «شلغم پر برکت» عسل نیکو و قصه «یک راه بهتر» سمیه حیدریان را به عنوان برگزیده بخش تقدیری انتخاب کردند.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان، انتخاب قصه مناسب ضمن در نظر گرفتن ارزش‌های رفتاری ایرانی‌ اسلامی، توجه به امکان طراحی و پرداخت قصه بر اساس قابلیت‌ها و توانایی‌ها و پرهیز از هرگونه اضافه‌گویی خارج از طرح را از جمله ملاک های انتخاب این دو قصه به عنوان برگزیده بخش منطقه‌ای جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی عنوان کرد.

جمال افزود: مریم صرفی مسئول مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون پرورش فکری دامغان نیز در مرحله منطقه‌ای جشنواره قصه‌گویی با کسب رتبه سوم به مرحله کشوری این جشنواره راه یافت.

وی ادامه داد: قصه‌ی «لجباز» مریم صرفی برگرفته از یک داستان قدیمی است که با به کارگیری بیان و لحن متناسب با درک مخاطب توانست با زبان شیرین و تأثیرگذار طنز و تلفیق آن با گویش محلی بر زیبایی و دل‌نشینی آن بیفزاید.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان بیان کرد: خانم صرفی در بیست‌ و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی که همزمان با شب یلدا در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌ هنری کانون پرورش فکری تهران واقع در خیابان حجاب برگزار می‌شود، با قصه‌گویان داخلی و خارجی به رقابت می‌پردازد.

جمال با اشاره به برگزاری این جشنواره در سه مرحله تخصصی، عمومی و علمی، ادامه داد: دختران و پسران ۱۴ تا ۱۸ سال، زنان و مردان ۱۸ سال به بالا و مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها از شرکت کنندگان ملی بخش تخصصی این جشنواره هستند.

وی، محور موضوعی این جشنواره در بخش تخصصی را قصه زندگی من (زندگی بهتر، غم و شادی) معرفی کرد و افزود: برگزیدگان ۲۰ دوره جشنواره قصه‌گویی در مرحله بین المللی، ملی و منطقه‌ای، قصه‌گویان و مجریان حرفه‌ای دارای سابقه اجرا در رسانه ملی و تئاتر کشور و داوطلبان سایر کشور‌ها از شرکت‌کنندگان بین‌الملل بخش تخصصی هستند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، شیوه‌های قصه‌گویی در این بخش را قصه گویی سنتی به شیوه روایت گری بدون ابزار و قصه گویی خلاق با استفاده از ابزار، امکانات دیداری و شنیداری عنوان کرد.

بر اساس این گزارش، بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی حوزه پنج کشوری در سه بخش تخصصی، عمومی و علمی فراخوان شد که قصه‌ی زندگی من (زندگی بهتر، غم و شادی) و دنیای مدرن، عصر ارتباطات و حیات قصه‌ها، قصه‌گویی، تجربه اجتماعی و روابط انسانی، قصه‌گویی، رسانه، مهارت‌های زندگی و قصه‌گویی، تنوع و تبادل فرهنگی از محور‌های این دو بخش است.

مهلت ارسال آثار بخش عمومی از طریق سایت جشنواره تا ۲۵ شهریور بود و مهلت ارسال چکیده مقاله و اصل مقالات پذیرفته شده به ترتیب ۲۵ شهریور و ۵ آبان بود.

استان سمنان سال گذشته میزبان بیستمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی کشور بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار