سخنگوی سازمان تعزیرات: تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم خانگی در صدر متخلفان تعزیرات هستند

لوازم خانگی ۲ هزار پرونده در سازمان تعزیرات دارد

تهران (پانا) - سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی می‌گوید از ابتدای سال تاکنون از ۳ هزار و ۲۵۳ پرونده مربوط به کالا‌ها و خدمات، ۲ هزار و ۱۶۳ پرونده مربوط به بخش لوازم خانگی است.

کد مطلب: ۸۷۳۶۰۰
لینک کوتاه کپی شد
سخنگوی سازمان تعزیرات:  تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم خانگی در صدر متخلفان تعزیرات هستند

به گزارش صداوسیما،​ یاسر رایگانی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، با بیان اینکه وضع موجود در بازار لوازم خانگی مطلوب نیست افزود: بخش لوازم خانگی در هشت ماهه نخست امسال به پرداخت جریمه نقدی 74 میلیارد ریالی محکوم شده است که درصد ناچیزی از تخلف‌ها در بازار لوازم خانگی است.

وی گفت: بسیاری از تخلف‌های بخش لوازم خانگی به سازمان تعزیرات فرستاده نشده است.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی افزود: دریک نوع کالا اختلاف‌های قیمتی چهار تا پنج میلیون تومانی در مناطق مختلف وجود دارد و چند‌پرداختی در بخش لوازم خانگی انجام می‌شود که یک مبلغ بر اساس تعرفه‌های مشخص‌شده و مبلغی حدود 30 تا 40 درصد قیمت کالا به صورت غیر قانونی از مشتریان گرفته می‌شود.

رایگانی با بیان اینکه اگر هموطنان شکایتی دارند باید به اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مراجعه کنند،گفت‌: بخش زیادی از تخلف‌ها در واحدهای تولیدی لوازم خانگی انجام می‌شود در حالی که فهرست قیمت‌های تولیدکنندگان لوازم خانگی در سامانه 124 به روز و کامل نیست اما سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده و تولیدکننده تخلفی از تولیدکنندگان به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال نکرده است.

محمدرضا کلامی مدیر کل امور اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این برنامه گفت:​ سال گذشته افزون بر تولید داخل، واردات لوازم خانگی به طور رسم و غیر رسمی وجود داشت اما از ابتدای امسال و با افزایش قیمت ارز قاچاق این کالاها به طور کامل متوقف شد و ورود بخشی از لوازم خانگی به بازار کاهش یافت و بر این اساس به دلیل افزایش تقاضا در بازار قیمت محصولات تولیدکنندگان داخلی افزایش یافت.

وی با بیان اینکه اکنون بازار در اختیار تولیدکنندگان داخلی و تولیدکنندگان خارجی که در داخل تولید میکنند است، گفت: از 16 مرداد تاکنون ارز واردات قطعات لوازم خانگی بر اساس سامانه نیما تامین می‌شود و به تولیدکنندگان اجازه داده‌ایم بر اساس قیمت تمام‌شده کالاهای خود را ارائه دهند.

کلامی افزود: هر تولیدکننده‌ای که در سامانه 124 فهرست قیمت خود را اعلام نکرده است سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولید‌کننده برای آن واحد تولیدی پرونده تشکیل داده است.

وی گفت: رکود بازار لوازم خانگی به دلیل حذف واسطه‌گری است.

مدیرکل امور اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: در وضع تحریم ظرفیت باز کردن ال‌سی برای تولیدکنندگان را از دست داده‌ایم اما تصمیم گرفته‌ایم ارز تولیدکنندگان لوازم خانگی در اولویت باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار