رئیس کمیسیون اجتماعی به پانا خبر داد

تشکر مقام معظم رهبری از عملکرد فرهنگی و اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خبر داد در جلسه اخیر شورای اجتماعی کشور، مقام معظم رهبری از عملکرد دو دستگاه تشکر کرد که یکی از آنها آموزش و پرورش و دیگری سپاه بود.

کد مطلب: ۸۷۳۵۹۲
لینک کوتاه کپی شد
تشکر مقام معظم رهبری از عملکرد فرهنگی و اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش

سلمان خدادای نماینده ملکان در مجلس، در گفت‌وگو با خبرگزاری پانا گفت: «وضعیت آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، وضعیت بسیار مطلوبی است. واقعا در شرایط فعلی کشور که اعتبار محدود و انتظارات و نیازها بیشتر است، آموزش و پرورش وضعیت بسیار خوبی است. یکی از اداراتی که بنده از وضعیت آن بسیار رضایت دارم، آموزش و پرورش است. این حرف را من می‌زنم و به طور قطع به صورت عمیق این حرف را می‌زنم؛ چون بنده 20 سال است که در مجلس شورای اسلامی هستم، وزاری آموزش و پرورش و مدیران کل زیادی را دیده‌ام، آمده‌اند، رفته‌اند و قبل از نمایندگی هم کارم نظارت بر دستگاه‌ها بوده است و با علم به این سابقه و تجربه می‌گویم در حال حاضر وضعیت آموزش و پرورش نسبت به سایر اداره‌ها بسیار خوب و مطلوب است.»

نماینده ملکان به فعالیت خیران مدرسه‌ساز اشاره کرد و ادامه داد: «من این را بارها گفته‌ام که کار خیران در مدرسه‌سازی بسیار ارزشمند است ولی مهم‌تر از آن و ارزشمند‌تر، نهادینه‌کردن این فعالیت‌ها در کشور است.»

کنکور حل شود، یعنی حداقل 30 درصد استرس را از خانواده‌ها گرفته‌ایم، کنکور برای خانواده‌ها کابوس ایجاد می‌کند، من به صدای برخی از این آدم‌ها آلرژی دارم، از زمانی که کنکور می‌دادم تاکنون صدای این آدم‌ها در صداوسیما می‌آید و هنوز هم هست. راهکار این مشکل هم حذف کنکور است

او افزود: «اخیرا جلسه‌ای حساس به نام شورای اجتماعی کشور با حضور مقام معظم رهبری برگزار شد که وزیر آموزش و پرورش و بنده هم در آن جلسه حضور داشتیم، از دو دستگاه تشکر شد، عملکرد آموزش و پرورش و عملکرد سپاه؛ در این جلسه بسیاری از چیزها نقد شد. این اتفاق من را بسیار خوشحال کرد که عملکرد دستگاهی باعث خوشحالی مقام معظم رهبری شد. موضوع این جلسه بررسی آسیب‌های اجتماعی بود که هر شش ماه یکبار برگزار می‌شود، در این جلسه وقتی از عملکرد فرهنگی و اجتماعی تشکر می‌شد از دو دستگاه خوب تشکر شد که آموزش و پرورش و سپاه بودند. این اتفاق خیلی ارزشمند است و این نشان می‌دهد که وضعیت فعلی آموزش و پرورش فضای مطلوبی است و رهبری هم جایی تشکر می‌کند که بررسی کند.»

من برای حذف کنکور نهایت کمک را به وزارت آموزش‌وپرورش می‌کنم

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به فعالیت موسسه‌های کنکوری هم اشاره کرد و گفت: «یکی از کارهایی که آموزش و پرورش باید انجام دهد و دغدغه ما هم هست، مساله کنکور است، اگر مساله کنکور حل شود، یعنی حداقل 30 درصد استرس را از خانواده‌ها گرفته‌ایم. کنکور برای خانواده‌ها کابوس ایجاد می‌کند، من به صدای برخی از این آدم‌ها آلرژی دارم، از زمانی که کنکور می‌دادم تاکنون صدای این آدم‌ها در صداوسیما می‌آید و هنوز هم هست. راهکار این مشکل هم حذف کنکور است. متاسفانه انواع مختلف آموزش از غیرانتفاعی، انتفاعی، دولتی، نیمه‌دولتی، امنایی، استثنایی و ... را داریم و همین‌ها مردم را گیج کرده است. این‌ها خانواده‌ها را در یک رقابت قرار داده است یکی می‌گوید چون فرزندم را در فلان‌جا ثبت‌نام نکرده‌ام کم‌استعداد شده است و ... .»

خدادای گفت: «من به عنوان رئیس یکی از روسای کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی برای حذف کنکور نهایت کمک را به آموزش و پرورش و وزیر می‌کنم تا واقعا اینها جمع شوند. آقای وزیر صرفا کمیسیون آموزش و تحقیقات را نباید در نظر بگیرد و باید از طریق کمیسیون‌های دیگر هم پیگیر حذف کنکور باشد.»

15 آذر آخرین مهلت حضور بازنشسته‌ها در پست‌های دولتی

او به قانون منع به کارگیری بازنشستگان هم اشاره کرد و گفت: «متولی قانون منع به کارگیری بازنشستگان بنده هستم، به سازمان بازرسی کشور و دیوان محاسبات هم دستور بررسی داده‌ایم. ساعت 7 صبح امروز هم جلسه جمع‌بندی این موضوع با حضور رئیس دیوان محاسبات، مسئولانی از ریاست‌جمهوری، معاون نظارت مجلس و ... برگزار شد و همه جمع شدیم تا این قانون اجرا شود. هنوز مهلت قانونی دو ماهه تمام نشده است و دستگاه‌ها تا 15 آذر فرصت دارند. خیلی از وزارت‌خانه‌ها این کار را انجام داده‌اند اما در برخی از دستگاه‌ها مانند صداوسیما بازنشسته‌ها را جابه‌جا کرده‌اند و در جای دیگری به آنها مسئولیت داده‌اند. این را دیوان به کمیسیون گزارش داده است و قطع به یقین بعد از 15 آذر براساس گزارش‌ها، پیگیر خواهیم بود. فرصت دو ماهه به هیچ وجه تمدید نمی‌شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار