عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: توسعه وسایل ارتباط جمعی آسیب‌های اجتماعی را نوظهورتر و پیچیده‌تر می‌کند

تبریز (پانا)- عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، بابیان‌اینکه دسترسی جوانان به وسایل ارتباط جمعی نوین آسیب‌های اجتماعی را نوظهورتر و پیچیده‌تر می‌کند، راه برون‌رفت از این وضعیت را در گروی ایجاد سرفصل آموزشی در مدارس برای کسب مهارت‌های زندگی و خودمراقبتی دانست.

کد مطلب: ۸۷۳۴۷۹
لینک کوتاه کپی شد
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: توسعه وسایل ارتباط جمعی آسیب‌های اجتماعی را نوظهورتر و پیچیده‌تر می‌کند

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، زهرا ساعی در مورد این پیام که مدرسه کانون تمرکز سرمایه‌گذاری‌های کشور برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی است، گفت: اگر بخواهیم کشور را در حوزه فرهنگی-اجتماعی واکسینه کنیم، باید برای موفقیت در این حوزه از مهدکودک‌ها و مدارس برنامه‌ریزی کرده و یک مقطع زمانی برای آن تعریف کنیم تا بتوانیم برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در نسل آتی فرهنگسازی کنیم.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تحقق این مهم مستلزم ارائه خدمات آموزشی صحیح در مدارس و مهدکودک‌ها است و نباید انتظار داشته باشیم که آموزش به افراد 20 سال به بالا همان نتایج موفقیت‌آمیزی که در مدارس به همراه دارد را داشته باشد.

مدارس باید جوانانی متعهد و اخلاق‌مدار برای نسل آینده تربیت کنند

وی تصریح کرد: بی‌تردید فرهنگسازی در جهت برخورد صحیح با همنوع، مسئولیت‌پذیری و تعهد باید از مدارس آغاز شود، چرا که این زمان یک دوره طلایی 12 ساله است که باید در کنار مباحث تئوری یک سری از مهارت‌های زندگی نیز آموزش داده شود.

ساعی تاکید کرد: آموزش مهارت‌های زندگی سرفصل‌های مختلفی در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماع دارد، بنابراین باید نوع رفتار و تعامل فرد در هر کدام از این بخش‌ها آموزش داده شود تا بتوان افرادی متعهد و اخلاق‌مدار را برای نسل آینده تربیت کرد که به حقوق اجتماعی همنوع خود احترام بگذارند و قدرت حل مساله داشته باشند و این مواردی است که در نسل کنونی بسیار کمرنگ شده است.

نظام آموزشی باید خودمراقبتی را به کودکان آموزش دهد

این نماینده مردم در مجلس دهم، اظهار کرد: ما در نشست شورای ملی خانواده که در اوایل سال جاری با حضور رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش برگزار شده بود، این موضوع را مطرح کردیم و آقای روحانی تاکید کرد که باید حتما برای آن سرفصل آموزشی تعریف شود که همچنان در انتظار هستیم که این سرفصل آموزشی ارائه شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآورشد: ما هر چه جلوتر می‌رویم شاهد بروز آسیب‌های اجتماعی نوظهور و پیچیده‌تری هستیم، چرا که نسل جوان باهوشتر شده است و به فضای مجازی و وسایل ارتباط جمعی نوین دسترسی دارد که این موضوع بر رشد آسیب‌های اجتماعی دامن زده و هجمه فرهنگی را شدیدتر کرده است، بنابراین باید در نظام آموزشی خودمراقبتی را به کودکانمان آموزش دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار