
پانا استانها آذربایجان شرقی
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: توسعه وسایل ارتباط جمعی آسیبهای اجتماعی را نوظهورتر و پیچیدهتر میکند
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: توسعه وسایل ارتباط جمعی آسیبهای اجتماعی را نوظهورتر و پیچیدهتر میکند
کاهش آسیبهای اجتماعی در گروی آموزش خودمراقبتی در مدارس است

تبریز (پانا)- عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، بابیاناینکه دسترسی جوانان به وسایل ارتباط جمعی نوین آسیبهای اجتماعی را نوظهورتر و پیچیدهتر میکند، راه برونرفت از این وضعیت را در گروی ایجاد سرفصل آموزشی در مدارس برای کسب مهارتهای زندگی و خودمراقبتی دانست.
به گزارش خبرگزاری خانه ملت، زهرا ساعی در مورد این پیام که مدرسه کانون تمرکز سرمایهگذاریهای کشور برای مبارزه با آسیبهای اجتماعی است، گفت: اگر بخواهیم کشور را در حوزه فرهنگی-اجتماعی واکسینه کنیم، باید برای موفقیت در این حوزه از مهدکودکها و مدارس برنامهریزی کرده و یک مقطع زمانی برای آن تعریف کنیم تا بتوانیم برای کاهش آسیبهای اجتماعی در نسل آتی فرهنگسازی کنیم.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تحقق این مهم مستلزم ارائه خدمات آموزشی صحیح در مدارس و مهدکودکها است و نباید انتظار داشته باشیم که آموزش به افراد 20 سال به بالا همان نتایج موفقیتآمیزی که در مدارس به همراه دارد را داشته باشد.
مدارس باید جوانانی متعهد و اخلاقمدار برای نسل آینده تربیت کنند
وی تصریح کرد: بیتردید فرهنگسازی در جهت برخورد صحیح با همنوع، مسئولیتپذیری و تعهد باید از مدارس آغاز شود، چرا که این زمان یک دوره طلایی 12 ساله است که باید در کنار مباحث تئوری یک سری از مهارتهای زندگی نیز آموزش داده شود.
ساعی تاکید کرد: آموزش مهارتهای زندگی سرفصلهای مختلفی در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماع دارد، بنابراین باید نوع رفتار و تعامل فرد در هر کدام از این بخشها آموزش داده شود تا بتوان افرادی متعهد و اخلاقمدار را برای نسل آینده تربیت کرد که به حقوق اجتماعی همنوع خود احترام بگذارند و قدرت حل مساله داشته باشند و این مواردی است که در نسل کنونی بسیار کمرنگ شده است.
نظام آموزشی باید خودمراقبتی را به کودکان آموزش دهد
این نماینده مردم در مجلس دهم، اظهار کرد: ما در نشست شورای ملی خانواده که در اوایل سال جاری با حضور رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش برگزار شده بود، این موضوع را مطرح کردیم و آقای روحانی تاکید کرد که باید حتما برای آن سرفصل آموزشی تعریف شود که همچنان در انتظار هستیم که این سرفصل آموزشی ارائه شود.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآورشد: ما هر چه جلوتر میرویم شاهد بروز آسیبهای اجتماعی نوظهور و پیچیدهتری هستیم، چرا که نسل جوان باهوشتر شده است و به فضای مجازی و وسایل ارتباط جمعی نوین دسترسی دارد که این موضوع بر رشد آسیبهای اجتماعی دامن زده و هجمه فرهنگی را شدیدتر کرده است، بنابراین باید در نظام آموزشی خودمراقبتی را به کودکانمان آموزش دهیم.
-
استخدام وکیل جدید برای وحید گلبوستانی و همسرش از طریق سرکونسولگری ایران در هند
-
معاون اجتماعی سازمان بهزیستی: در سال گذشته بیش از 60 درصد «دختران فراری» به خانه بازگشتهاند
-
ساعی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: خشونت های رفتاری علیه زنان بیشتر از خشونتهای جسمی و جنسی است
-
ساعی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس عنوان کرد: نقشآفرینی آرایشگاهها و سالنهای بدنسازی در گسترش اعتیاد زنان
- 1- لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- 2- نظرات حاوی مطالب توهینآمیز یا بیاحترامی به اشخاص، قومیتها، عقاید دیگران و مغایر با قوانین کشور منتشر نمیشود.
- 3- نظرات پس از تایید منتشر میشود.