با حضور ۵ کشور؛

همایش بین‌المللی گفتگو و مناظرات رضوی در اردبیل برگزارشد

اردبیل (پانا) - چهارمین همایش بین‌المللی گفتگو و مناظرات رضوی با محوریت گفت‌وگو بین ادیان الهی با معرفی مقالات برتر در اردبیل پایان یافت.

کد مطلب: ۸۷۳۴۷۴
لینک کوتاه کپی شد
همایش بین‌المللی گفتگو و مناظرات رضوی در اردبیل برگزارشد

در این همایش دو روزه که با شرکت نمایندگان ادیان و پژوهشگران 5 کشور ایران ، عراق ، افغانستان، نیجریه و جمهوری آذربایجان در سالن فدک اردبیل ترتیب یافته بود از صاحبان 11مقاله برگزیده تجلیل شد .

296 مقاله ، پایان نامه و کتاب به دبیرخانه این همایش ارسال شده بود که از این آثار ارائه شده در 3 بخش بزرگداشت حضرت موسی کاظم(ع) ، بخش رساله و کتاب و بخش اصلی همایش، مقالات و آثار برتر پس از داوری معرفی و طی مراسمی از آنان تجلیل به عمل آمد .

در مراسم اختتامیه این همایش گریگور چیفتچیان نماینده ارامنه آذربایجان با اشاره به اینکه فرهنگ صلح نقطه اشتراک ادیان الهی ست گفت: دولتهای سکولار با تبلیغ جنگ و خشونت در دنیا دنبال منافع خود هستند و وظیفه عالمان دینی مقابله با این تفکر غلط سکولار است .

آرش آبایی نماینده کلیمیان و یهودیان ایران در این همایش گفت: براساس قانون اساسی پیروان ادیان الهی در ایران از آزادی کامل برخوردارند به طوری که صاحب کرسی در مجلس بوده و حق دخالت در قانون گذاری و تعیین سرنوشت همه ملت ایران را دارند .

در این مراسم از کتاب" روایت آفتاب" که شامل مجموعه مقالات برگزیده همایش پیشین بود رونمایی شد .

شرکت کنندگان در چهارمین همایش بین‌المللی گفت و گو و مناظرات رضوی با محوریت گفت‌وگو بین ادیان الهی همچنین با آیت‌الله سید حسن عاملی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل دیدار کردند .

در این دیدار که در پژوهشکده اسلامی اردبیل برگزار شد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با بیان اینکه پیامبر اسلام مناظره و گفتگو میان ادیان مختلف را بهترین روش برای داشتن زندگی سالم در میان بشریت توصیه کرده اند ، گفت: امروز در کشور ایران پیروان مذاهب و ادیان مختلف در آرامش و امنیت کامل و بدور از هرگونه تبعیض کنار مسلمانان زندگی میکنند .
عاملی افزود : سران برخی کشورهای اروپایی و آمریکایی با نام مسیح و یهود ولی با اعمالی پلید و ضد دین حکومت ارباب و رعیتی را در جهان ترویج میدهند در حالی که در کشور ایران برای داشتن زندگی صلح آمیز و وفاق انسانها مناظره و گفتگو بین ادیان مختلف برپاست .
وی با یاد آوری به خاک و خون کشیده شدن هزاران انسان در کشورهای اسلامی توسط داعشیها ، طالبان و دیگر ایادی استکبار گفت : آمریکا و اسرائیل با شیطنت در صدد منفور جلوه دادن دین اسلام هستند غافل از آنکه 1400 سال پیش منشور زندگی مسالمت آمیز توسط نبی مکرم اسلام تدوین شده است .
نماینده ولی فقیه در استان وظیفه نخبگان و پژوهشگران دینی را شناسایی عوامل تفرقه انداز بین ملتها عنوان کرده ادامه داد : برهان دین اسلام بسیار برنده تر از شمشیر است و برای داشتن جوامع انسانی نیاز به گفتگو داریم و نه سلاح جنگی .
در این مراسم نمایندگان ادیان و پژوهشگران شرکت کننده در همایش مناظرات رضوی هریک جداگانه به بیان دیدگاه ها ، معرفی دین خود و شرح اوضاع فعلی پیران ادیان در ایران و کشورهای همسایه پرداختند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار