رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای تأکید کرد

ضرورت ارتباط بین اشتغال و کارآفرینی در دانشگاه‌ها

تهران (پانا) - رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای بر ارتباط بین اشتغال و کارآفرینی تاکید کرد و گفت دانشگاه‌ها مسئول ایجاد و تولید فرصت‌های اشتغال نیستند و بخشی از این موضوع مربوط به مسایل اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است‌.

کد مطلب: ۸۷۳۳۶۱
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت ارتباط بین اشتغال و کارآفرینی در دانشگاه‌ها

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه‌ای، ابراهیم صالحی عمران در همایش همایش تخصصی ایجاد اکو سیستم کارآفرینی در دانشگاه‌ها با همکاری موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: کارگاه کارآفرینی به همت و همکاری موسسه پژوهش عالی و دانشگاه فنی و حرفه‌ای راه‌اندازی شده است.

او ادامه داد: موضوع کارآفرینی موضوع بسیار مهمی در دانشگاه‌ها و آموزش عالی است و نسل‌های مختلف دانشگاهی در دانشگاه‌های دنیا را به وجود آمده است. امروزه کارآفرینی در دانشگاه‌های ایران بسیار مهم است باید دید دانشگاه‌ها چقدر در قبال کارآفرینی مسئول هستند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با طرح این سوال که اکنون چقدر دانشگاه‌های ایران مسئول اشتغال هستند، گفت: آیا همه مسئولیت‌ها برعهده دانشگاه‌هاست؟ من معتقدم همه انتقادها متوجه آموزش عالی نیست و همه دانشگاه‌ها مسئول اشتغال نیستند. نمی‌توان گفت دانشگاه‌ها مسئول ایجاد و تولید فرصت‌های اشتغال هستند بخشی از این موضوع مربوط به مسایل اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است‌.

صالحی عمران گفت: قرار نیست تمام خروجی‌های آموزش و پرورش به دانشگاه بروند این موضوع در نرم دنیا نیست. تمام فارغ‌التحصیلان آموزش متوسطه به دانشگاه می‌آیند و متقاضی آموزش عالی هستند در کشورهای توسعه یافته ۳۰ درصد از این فارغ التحصیلان وارد آموزش عالی و ۷۰ درصد آنان وارد بازار کار می‌شوند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: اگر می‌خواهیم یک سازماندهی در آموزش عالی باشد باید ارتباطی بین اشتغال و کارآفرینی ایجاد شود. دانشگاه فنی و حرفه‌ای یکی از دانشگاه‌های بزرگ کشور است. ما ۱۷۳ دانشکده در ۱۲۰ شهر و ۱۸۰ هزار جمعیت دانشجویی در اختیار داریم. ۲ هزار رشته محل کاردانی و کارشناسی، ۱۳۰۰ کارگاه و آزمایشگاه و ۱۰۰ کد رشته کاردانی و ۶۰ کد رشته کارشناسی ناپیوسته داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار