تشریح وضعیت بزرگراه یادگار امام (ره)

البرز (پانا) - پیام خدادادی ،مدیرکل تقاطعات غیر همسطح و بزرگراه‌های شهرداری کرج با تشریح وضعیت محور بزرگراه یادگار امام (ره) کرج گفت: بلوار یادگار امام به عنوان بزرگراه شمالی _ جنوبی مهم در قلب کرج با آینده و توسعه شهر گره خورده است.

کد مطلب: ۸۷۳۳۴۵
لینک کوتاه کپی شد
تشریح وضعیت بزرگراه یادگار امام (ره)

مدیرکل تقاطعات غیر همسطح و بزرگراه‌های شهرداری کرج افزود: اتصال جنوبی ترین نقطه کرج (فرودگاه پیام) و عبور از محله های مهرشهر، مهرویلا، دهقان ویلا و رجایی شهر و در نهایت اتصال آن بزرگراه شمالی از طریق بلوار شهید ناصربخت و بلوار ظفر، این معبر را تبدیل به شریان مهم شهر می کند که نه تنها از نظر ترافیکی بلکه از دیدگاه پدافند غیر عامل و امداد رسانی در مواقع بحران نیز حائز اهمیت است.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر این معبر در حد فاصل بلوار سرداران تا اتوبان کرج _ قزوین با احداث زیرگذر آیت الله هاشمی رفسنجانی عملکرد بزرگراهی پیدا کرده و ادامه این مسیر نیز به سمت جنوب با توجه به عرض مناسب و میزان اندک املاک ریز دانه و تجاری خطی، پس از احداث می تواند نقش بزرگراهی داشته باشد.

خدادادی اظهار داشت : برنامه های شهرداری کرج برای توسعه و بهبود عملکرد این معبر در راستای طرح های فرادست، اجرای بزرگراه در حدفاصل اتوبان کرج _ قزوین تا ریل راه آهن به طول حدود 1200 متر با اعتباری بالغ بر 140 میلیارد ریال است که با روند پیشرفت فعلی پیش از پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

این مسئول ادامه داد: مطالعات و برنامه ریزی برای تملک در ادامه مسیر تا فرودگاه پیام نیز در دست اقدام بوده و چالش های مهم در تکمیل این معبر به سمت فردوگاه پیام، هزینه های مربوط به تملکات و سرعت اندک اجرای پل بر روی خط راه آهن تهران-تبریز توسط شرکت راه آهن است.

وی یکی از درخواست های مهم شهروندان ساکن در محدوده گلشهرویلای شرقی و ابن سینا، رسیدگی به عدم وجود دسترسی مستقیم از باند کنارگذر شرقی تونل آیت الله رفسنجانی به سمت شمال و دسترسی به سه راه رجایی شهر عنوان و تصریح کرد: شهروندان برای تردد در این مسیر به اجبار باید مسیر پل شهدای پلیس تا میدان والفجر و بالعکس ( به طول 1800 متر) را طی کنند.

مدیرکل تقاطعات غیر همسطح و بزرگراه های شهرداری کرج با بیان اینکه به منظور رفع مشکلات دسترسی های محلی جهت افزایش رضایت شهروندان با بررسی های صورت گرفته مشخص شد می توان با اجرای یک پل کوچک این مشکل را برطرف کرد، گفت: شهرداری کرج نسبت به بکارگیری پیمانکار و اخذ مجوزهای لازم برای شروع عملیات اجرایی اقدام کرده است.

وی با تاکید بر اینکه این معبر نقش مهمی در حمل و نقل شهروندان ایفا خواهد کرد، یادآور شد: توجه به توسعه حمل و نقل عمومی در کنار شبکه معابر می تواند گامی موثر در مسیر توسعه پایدار و حمل و نقل سبز باشد.

به گفته این مسئول عبور خط 5 مترو کرج (که در حال حاضر یک ایستگاه آن در زیر تونل آیت الله هاشمی رفسنجانی همزمان با ساخت تونل اجرا شده است) و تلاقی با خط 2 مترو کرج در تقاطع خیابان شهید بهشتی (ایستگاه J)، امکانپذیر بودن اجرای خطوط اتوبوسرانی پرسرعت (مانند BRT و اتوبوسهای شاتل) و یا خطوط ریلی سبک (LRT) با توجه به عرض مناسب مسیر، گواهی بر این موضوع است که نیل به این مهم نیازمند همکاری های بین حوزه ای با چشم انداز توسعه پایدار خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار