قائم‌مقام وزیر آموزش‌وپرورش در امور بین‌الملل به پانا خبر داد:

گزارش کودکان پناهنده در اجلاس مهاجران و پناهندگان ارائه می‌شود

تهران (پانا) - قائم‌مقام وزیر آموزش‌وپرورش در امور بین‌الملل از ارائه گزارشی درباره کودکان پناهنده در ایران در اجلاسی که آذر ماه در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود خبر داد. این اجلاس با همکاری اتحادیه اروپا برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۸۷۳۳۲۴
لینک کوتاه کپی شد
گزارش کودکان پناهنده در اجلاس مهاجران و پناهندگان ارائه می‌شود

غلامرضا کریمی در گفت‌وگو با پانا درباره فعالیت‌های موسسات کنکوری در مدارس خارج از کشور گفت: «موسسات کنکوری برخلاف داخل، فعالیت خاصی در مدارس خارج از کشور ندارند، اما از برخی از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای تدریس و آن هم به صورت آفلاین در مدارس خارج از کشور استفاده می‌شود.»

او ادامه داد: «در برخی از کشورها که امکان اعزام معلم وجود ندارد یا تعداد معلمان اعزامی محدود هستند، از محتوا و فیلم‌های تولیدی موسسات خصوصی در قالب یک سایت استفاده می‌کنیم. برای مثال در جایی که معلم ریاضی وجود ندارد از فیلم ضبط شده استفاده می‌کنند.»

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور افزود: «اما به صورت سازمان‌یافته موسسات کنکوری فعالیت خاصی در مدارس خارج از کشور ندارند ولی شاید دانش‌آموزی خود با موسسات ارتباط داشته باشد.»

کریمی گفت: «یک تیم از متخصصان در مرکز امور بین‌الملل وزارت آموزش و پرورش، فیلم و محتواهای تولیدشده را بررسی می‌کنند و در صورت تایید از محتواهای تولیدشده موسسه‌ها استفاده می‌کنیم اما این استفاده صرفا برای آموزش است نه مواردی مانند کنکور و ... .»

گزارش وضعیت کودکان پناهنده در ایران چهارشنبه ارائه می‌شود

قائم‌مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین‌الملل گفت: «امسال اولین سال راه‌اندازی سامانه مدارس خارج از کشور است. همه مدارس خارج از کشور به این سامانه دسترسی دارند و می‌توانند از محتویات آن استفاده کنند.»

او همچنین از برگزاری اجلاسی درباره مهاجران و پناهندگان در روز چهارشنبه 7 آذر در دانشگاه اصفهان خبر داد و گفت: «این همایش با همکاری اتحادیه اروپا برگزار می‌شود و به نمایندگی از آموزش و پرورش قرار است رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور در این اجلاس، گزارشی درباره وضعیت کودکان پناهنده در ایران و فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه پناهندگان ارائه کند. ایران در حال حاضر غیر از پناهندگان ثبت‌شده، افراد غیرمجاز و ثبت‌نشده را هم تحت پوشش قرار می‌دهد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار