یک منبع آگاه: نهاد ریاست جمهوری تنها 10 بازنشسته دارد

تهران (پانا) - یک منبع آگاه در نهاد ریاست جمهوری با اعلام اینکه تنها 10 نفر در نهاد ریاست جمهوری مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان شده‌اند در مورد بازنشستگی محمود واعظی و مجید تخت روانچی توضیح داد.

کد مطلب: ۸۷۳۳۰۰
لینک کوتاه کپی شد
یک منبع آگاه: نهاد ریاست جمهوری تنها  10 بازنشسته دارد

بر اساس قانون منع بکارگیری بازنشستگان مصوب دوم مردادماه ۱۳۹۷ مجلس، بکارگیری بازنشستگان دولتی در همه مناصب بجز جایگاه‌های روسای سه قوه، معاون اول رئیس‌جمهوری و نواب رئیس مجلس و اعضای شورای نگهبان، وزرا و نمایندگان و معاونان رئیس‌جمهوری از تاریخ 15 آذر ممنوع است.

هر چه به 15 آذر نزدیک‌تر می‌شویم اخبار استعفای مسئولان در پست‌های مختلف بیشتر در رسانه‌ها منعکس می‌شود گو اینکه این اخبار از همه نهادها و سازمان‌های مشمول قانون نیست و به نظر می‌رسد همه پیکان‌ها برای بازنشسته شدن مشمولان قانون منع به کارگیری به سوی دولت نشانه رفته است.

جدای از استانداران بازنشسته و مقام‌هایی که در وزارتخانه های دولت بر اساس این قانون خانه‌نشین شدند، حسن روحانی، رئیس‌جمهوری کشورمان ناچار شد تا در نهاد ریاست‌جمهوری نیز خانه تکانی کند.

در حالی که روحانی در چند روز اخیر با 10 استعفا در نهاد ریاست جمهوری موافقت کرد که پرصداترین آن نیز استعفای شهیدندخت مولاوردی، دستیار رئیس جمهوری در حقوق شهروندی بود، یک منبع آگاه در نهاد ریاست جمهوری به خبرنگار پانا می‌گوید: «همه این افراد شامل قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان می‌شدند که استعفای خود را به رئیس‌جمهوری و رئیس‌دفتر رئیس‌جمهوری تقدیم کردند و مورد موافقت قرار گرفت.»

او در مورد اینکه آیا قرار است شخص دیگری به این لیست اضافه شود یا خیر گفت: «فعلا شخص دیگری که جز بازنشسته‌ها باشد و شغل رسمی داشته باشد و حقوق مدیریتی دریافت کند در نهاد ریاست جمهوری نداریم.»

این منبع آگاه در مورد اینکه آیا مجید تخت روانچی، معاون سیاسی رئیس دفتر ئیس‌جمهوری و محمود واعظی، رئیس‌دفتر رئیس‌جمهوری هم شامل این قانون می‌شوند، گفت: «شرایط این دو نفر متفاوت است. این دونفر جزء نیروهای تعویقی (کسانی که بازنشستگی آنها به تعویق افتاده باشد) هستند و پاداش بازنشستگی خود را دریافت نکرده‌اند. خبری از اینکه این افراد هم جزء این قانون می‌شوند یا خیر ندارم.»

10 نفری که در نهاد ریاست‌جمهوری شامل قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان شدند به شرح زیر است:

مسیح مهاجری از نمایندگی رئیس‌جمهوری در دانشگاه مذاهب اسلامی

علی یونسی از سمت دستیاری رئیس‌جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌ها

اکبر ترکان از مشاور رئیس‌جمهوری در احیای بافت‌های فرسوده

سیدرضا اکرمی از سمت مشاوره رئیس دفتر رئیس‌جمهوری

علی جنتی از سمت مشاور رئیس‌دفتر رئیس‌جمهوری

بهمن حسین‌پور از سمت معاونت تشریفات دفتر رئیس‌جمهوری

محسن محبی از سمت ریاست مرکز امور حقوقی بین‌المللی ریاست‌جمهوری

فریدون وردی‌نژاد از سمت مشاور رسانه‌ای رئیس دفتر رئیس‌جمهوری

خلیل معظم‌زاده از سمت معاونت پشتیبانی و منابع انسانی نهاد ریاست جمهوری

شهیندخت مولاوردی، دستیار رئیس‌جمهوری در امور حقوق شهروندی

مولاوردی که پیش از این یک بار خود را بازخرید کرده بود، در راستای اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان، با صدور نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهوری، کناره‌گیری خود از حضور در دولت را اعلام کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار