مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی مطرح کرد:

سندتحول موضوعی علمی مبتنی بر مبانی نظری است

بیرجند(پانا)-مدیر کل آموزش و رورش خراسان جنوبی گفت: تحول در نظام آموزش و پرورش یک موضوع علمی مبتنی بر مبانی نظری گسترده ای است که با کل نظام آموزش و پرورش مرتبط بوده و با مباحث دیگری از جمله تغییر، اصلاح، نوآوری و ارتقا هم ارتباط دارد.

کد مطلب: ۸۷۳۰۹۳
لینک کوتاه کپی شد

محمد علی واقعی صبح امروز در مراسم معارفه سرپرست آموزش و پرورش شهرستان طبس اظهار کرد: خوشحالم که خداوند این فرصت را به من عنایت فرمود تا چند صباحی با مدیران، مسئولین و پرسنل مومن متعهد و پرتلاش آموزش و پرورش دارالمومنین شهرستان طبس به ویژه برادر عزیز و گرانقدرم جناب آقای جلالی همراه و همکار باشم.

و ی با بیان این که جلالی به افتخار پیشکسوتی نائل آمده تصریح کرد: آموزش و پرورش تنها به یک بخش تعلق ندارد چرا که یک نهاد فرابخشی و حاکمیتی است. و مدیران آموزش و پرورش در شهرستان ها و مناطق نمایندگانی هستند که مسئولیت سنگین راهبری 15000 معلم و هدایت، تعلیم و تربیت 168 هزار دانش آموز معصومی را بر عهده دارند که آینده سازان این مرز و بوم هستند.

واقعی از آموزش و پرورش به عنوان نظامی اجتماعی یاد کرد که نیازمند مشارکت و همکاری همه اجزای آن است، خاطر نشان کرد: این نظام بدون مشارکت موثر مردم در ابعاد علمی، فرهنگی، اقتصادی و عاطفی نمی تواند فرایند تعلیم و تربیت را به خوبی عملی سازد.

وی منظور از مشارکت در فرایند تعلیم و تربیت را شیوه ای از اداره امور متناسب با نیروهای جدید و قدرتمند فعال دنیای کنونی دانست و ابراز داشت: برای نگاه جدید ضرورت دارد وضعیت موجود مشارکت ارزشیابی شود و در پرتو دستاوردهای حاصل از ارزشیابی، تلاشهای لازم برای سازمان دهی صورت پذیرد.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این که در سالهای اخیر نظام آموزش کشور با مشکلات متعددی روبرو بوده است که حل این مشکلات یکی از دغدغه های دست اندر کاران آموزش و پرورش است، ادامه داد: نیاز اصلی آموزش و پرورش ایجاد تحول بنیادین است و مهم ترین مانعی که بر سر راه ایجاد تحول در آموزش و پرورش وجود دارد، باقی ماندن بر پایه و اساس نظام قدیمی و کپی برداری شده قبلی است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اضافه کرد: تحول نیازمند نواندیشی هایی در باز تعریف آرمانها، اهداف، نتایج و دستاوردهای آموزش و پرورش است که از طریق استقرار یک نظام فلسفه ی دقیق، علمی و مبتنی بر هویت ملی و دینی کشور امکان پذیر می شود.

وی تأکید کرد:در نظام آموزشی پویایی نظام می تواند از یک سو، از تغییر و اصلاح و نوآوری آغاز و با تاثیر بر ارتقای نظام به نقطه غایی خود یعنی تحول در نظام آموزشی ختم شود و از سوی دیگر، می تواند با تحول رویکردهای نظری و باز تعریف آرمانها و دستاوردهای نظام آموزشی، منجر به تغییر، اصلاح و نوآوری شود تا بدان وسیله ارتقاء نظام آموزشی حاصل آید.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به تلاش های صورت گرفته و تدوین زیر نظام های سند تحول بنیادین عنوان کرد: وظیفه ما در قدم اول بررسی نقاط قوت و ضعف این زیر نظام ها و بیان راهکارهای عملی برای بر طرف کردن نقاط ضعف احتمالی و سپس بومی سازی این زیر نظام ها با توجه به فرهنگ بومی و نیاز استان است.

وی خطاب به سرپرست آموزش و پرورش شهرستان طبس گفت: بنده از آقای جعفریان انتظار دارم با تشریک مساعی و استفاده از تجربیات سازنده پیشکسوتان، فرهنگیان عزیز و نخبگان شهرستان ضمن مطالعه دقیق این زیر نظام ها و اجرایی کردن آن در شهرستان، در خصوص باز آموزی سند به فرهنگیان شهرستان نیز اقدام نمایند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این که ما در نظام تعلیم و تربیت آرمان‌هایی داریم که دستیابی به آن آرمان‌ها مهم است، خاطر نشان کرد: من معتقدم با حسن تدبیر، وحدت همدلی،همراهی و ایثار همۀ ارکان آموزش و پرورش در خراسان جنوبی می توان کارهای عظیمی انجام داد و با کار جهادی مشکلات به ظاهر لاینحلی را مرتفع ساخت. لذا همه باید دست به دست هم بدهیم و با هماهنگی، انسجام و وحدت مسائل مربوط به تعلیم و تربیت را به پیش ببریم.

گفتنی است در این مراسم از زحمات محمود جلالی معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان طبس تجلیل به عمل آمد و جعفریان به عنوان سرپرست مدیریت آموزش و پرورش این شهرستان معرفی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار