سارقان مسلح طعمه‌های خود را در سایت دیوار شناسایی می‌کردند

تهران (پانا) - معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، از دستگیری دو سارق مسلحی که با وبگردی در فضای مجازی و بویژه سایت دیوار اقدام به شناسایی طعمه‌های خود و سرقت از آنها می‌کردند، خبر داد.

کد مطلب: ۸۷۳۰۶۳
لینک کوتاه کپی شد
سارقان مسلح طعمه‌های خود را در سایت دیوار شناسایی می‌کردند

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی در ادامه درباره این خبر توضیح داد: شش آبان ماه سال جاری، شهروندی با مراجعه به کلانتری ۱۴۰ باغ فیض اعلام کرد که دو سرنشین جوان یک خودرو تیبا سفید رنگ، وی را مورد سرقت مسلحانه قرار دادند. در ادامه رسیدگی به این موضوع در دستور کار قرار گرفت و پرونده اولیه با موضوع سرقت مسلحانه تشکیل شد و با هماهنگی با بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره یکم پلس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

وی افزود: مالباخته نیز پس از حضور در اداره یکم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: گوشی تلفن همراه خود را به مبلغ ۲۰ میلیون تومان جهت فروش در سایت دیوار آگهی کرده بودم که شخصی ناشناس طی تماس تلفنی با معرفی خود به عنوان خریدار گوشی تلفن همراه، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به عنوان پیش پرداخت معامله به حسابم واریز کرد، این شخص برای انجام معامله و تحویل گرفتن گوشی تلفن همراه، قرار ملاقاتی برای ساعت ۱۹:۰۰ ششم آبان‌ماه در محدوده میدان دهکده المپیک گذاشت. رأس ساعت، دو جوان حدودا ۳۵ ساله با یک خودرو تیبا سفید رنگ در محل قرار حاضر شدند و ضمن معرفی خود به عنوان خریدار گوشی، درخواست کردند که گوشی را ببینند، به محض نشان دادن گوشی تلفن همراه ناگهان یکی از آنها اسلحه‌ای کمری از زیر لباسش خارج کرد و با تهدید به شلیک اقدام به سرقت گوشی تلفن همراهم کرد و بلافاصله با خودرو تیبا از محل متواری شدند.

سرهنگ ولیپور گودرزی با اشاره به رسیدگی به پرونده، گفت: کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی با انجام تحقیقات ویژه پلیسی خودرو سارقان مسلح و در ادامه صاحب خودرو را شناسایی کردند، اما مالباخته اظهار کرد که صاحب خودرو از سارقان مسلح نیست. در ادامه تحقیقات از صاحب خودرو تیبا در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و مالک خودرو تیبا پس از حضور در اداره یکم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت که خودرو خود را جهت فروش در یک نمایشگاه اتومبیل در شهرستان بهارستان به امانت گذاشته است و هیچ اطلاعی از موضوع استفاده از خودرو در سرقت مسلحانه ندارد.

وی افزود: همزمان با شناسایی نمایشگاه خودرو در شهرستان بهارستان، پرونده مشابه دیگری به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام شد که طی آن سارقان به همین شیوه و شگرد، با تماس با مالک یک گوشی تلفن همراه و واریز پیش پرداخت به حساب صاحب گوشی، با یک پژو ۴۰۵ نقره ای رنگ در محل معامله حاضر شدند. در ادامه نیز با تهدید مالباخته، سرقت مسلحانه انجام داده و گوشی تلفن همراه به ارزش حدودا ۱۵ میلیون تومان سرقت کردند. با شناسایی مالک خودرو پژو ۴۰۵ وی نیز برای انجام بررسی احضار شد و اعلام کرد که خودرواش را در همان نمایشگاه اتومبیل در شهرستان بهارستان به امانت گذاشته است.

سرهنگ ولیپور گودرزی با بیان اینکه ماموران اداره یکم در ادامه ی تحقیقات پلیسی مطلع شدند که فرزند مالک نمایشگاه فردی حدودا 34ساله به نام مراد، از مجرمین سابقه دار در زمینه سرقت بویژه سرقت خودرو است، گفت: مشخص شد که این فرد آخرین بار به اتهام سرقت خودرو دستگیر و روانه زندان شده و اواخر سال گذشته با پایان دوران محکومیتش از زندان آزاد شده است.

وی ادامه داد: تصویر مراد از سیستم جامع پلیس آگاهی بدست آمد و مالباختگان نیز "مراد" را به عنوان سارق مسلح و شخصی که در زمان سرقت آنها را با سلاح کمری تهدید کرده بود، شناسایی کردند. با شناسایی وی به عنوان متهم اصلی پرونده، کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی با دریافت حکم قضایی به شهرستان بهارستان اعزام شدند و با شناسایی محل تردد متهم در محدوده نمایشگاه پدرش، وی را در تاریخ 28آبان در حین تردد با تیبای متعلق به یکی از فروشندگان خودرو دستگیر کردند.

وی با اشاره به اینکه مراد در همان تحقیقات اولیه به صراحت به هر دو فقره سرقت مسلحانه و همچنین انجام سومین سرقت مسلحانه مشابه در محدوده فلکه دوم صادقیه تهران پیش دستگیری اعتراف کرد گفت: در ادامه، مراد یکی از دوستان خود که فردی حدودا 34 ساله به نام حمید بود را به عنوان همدست در انجام این سرقت‌ها معرفی کرد. حمید نیز همان روز در شهرستان اسلامشهر دستگیر شد و دو متهم به اداره یکم پلیس آگاهی منتقل شدند.

وی با بیان اینکه بازجویی از این دو سارق انجام شد گفت: مراد در اعترافاتش به کارآگاهان گفت می‌دانستم به واسطه سوابق متعدد در سرقت خودرو، به سرعت شناسایی و دستگیر می‌شوم، بنابراین با این تصور که با تغییر شیوه و شگرد سرقت‌ها توسط پلیس شناسایی نخواهم شد، پیشنهاد سرقت مسلحانه از خریداران گوشی‌های تلفن همراه گران قیمت را با دوستم حمید مطرح کردم و سرقت‌های خود را آغاز کردیم، پس از سرقت نیز گوشی‌های مسروقه را به نصف ارزش واقعی، در شهرستان بهارستان می‌فروختیم و پول آن‌را صرف اجاره ویلا در شمال و موادمخدر می کردیم.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، گفت: متهمان پرونده در همان تحقیقات اولیه به هر سه فقره سرقت مسلحانه اعتراف کردند و با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده، جهت انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند، بنابراین از کلیه شاکیان و مالباختگانی که به این شیوه و شگرد مورد سرقت به عنف مسلحانه قرار گرفتند، دعوت می‌شود تا جهت شناسایی متهمان به نشانی اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار