دادستان تهران خبر داد

صدور کیفرخواست برای پرونده‌های شهرام جزایری، احمد عراقچی و سالار آقاخان

تهران (پانا) - دادستان عمومی و انقلاب تهران از صدور کیفرخواست برای پرونده‌های احمد عراقچی، معاون ارزی سابق بانک مرکزی‌،‌ سالار آقاخان یکی از دلالان سکه و ارز و شهرام جزایری، فعال اقتصادی خبر داد.

کد مطلب: ۸۷۳۰۴۴
لینک کوتاه کپی شد
صدور کیفرخواست برای پرونده‌های شهرام جزایری، احمد عراقچی و سالار آقاخان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عباس جعفری دولت‌آبادی درباره پرونده‌های مرتبط با ارز گفت: برخی مردم قصد فروش ارز را دارند اما صرافی‌ها زیر قیمت خریداری می‌کنند که ما درخواست‌مان از رئیس کل بانک مرکزی این است که تدبیری صورت گیرد تا صرافی‌ها بر اساس قیمت مورد تایید خرید و فروش کنند که اگر این اقدام صورت گیرد دلارهای نگهداری شده مردم جذب بازار می‌شود.

دولت‌آبادی افزود: پیشنهاد بعدی ما به دولت و بانک مرکزی این است که به وعده خود درباره سپرده‌های ارزی عمل کنند چرا که هم‌اکنون شاهدیم طلا و ارز مردم از منازلشان سرقت می‌شود و اگر وعده‌های داده‌شده درباره سپرده‌های ارزی عمل شود این مسائل رخ نخواهد داد.

وی همچنین از بانک مرکزی خواست در صرافی‌های غیرمجاز نظارت بیشتری داشته باشند.

دولت‌آبادی گفت: ما نباید از مردم انتظار داشته باشیم که به سایت مراجعه کنند و بانک مرکزی باید با صرافان غیرمجاز برخورد کند.

دادستان عمومی و انقلاب تهران با اشاره به اینکه در یک ماه اخیر در حوزه ارز 146 نفر دستگیر شده‌اند، افزود: امروز 25 کیفرخواست صادر شد که تعدادی از این متهمان با وثیقه آزاد شده‌اند و بیش از 100 نفر بازداشت هستند.

وی به همکاری خوب دادستانی تهران و دادسرای پولی و بانکی با برخی دستگاه‌ها در زمینه جمع‌آوری دلالان اشاره کرد و گفت: باید با دلالانی که نمی‌خواهند قیمت ارز پایین بیاید برخورد جدی تری صورت گیرد.

توضیحات دادستان تهران درباره دو شرکت عظیم‌خودرو و مفتاح‌خودرو

دادستان عمومی و انقلاب تهران با اعلام دستگیری دو تن از متهمان شرکت عظیم خودرو گفت: این شرکت مجوز پیش‌فروش ۱۵۰ خودرو را داشته در حالی که ۴ هزار فقره پیش فروش کرده است.

جعفری دولت‌آبادی افزود: پرونده ۱۷ شرکت مرتبط با خودرو مفتوح است که شرکت عظیم خودرو یکی از این پرونده‌هاست و ۲ متهم آن بازداشت شده‌اند، شاکیان ادعای ۷۰۰ میلیارد تومان شکایت را دارند در حالی که اموال این دو متهم ۲۰۰ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه در دیگر شرکت‌های لیزینگی و فروش خودرو هم مشکلاتی وجود دارد، گفت: افراد و شرکت‌هایی فراتر از اختیارات، پیش‌فروش می‌کنند در حالی که خودرویی وجود ندارد.

جعفری دولت‌آبادی افزود: پرونده مفتاح خودرو هم هزار و ۴۰۰ شاکی دارد و متهم ادعا می‌کند که سود پرداخت کرده است، اما شاکیان پرونده تکذیب می‌کنند.

وی گفت: شرکت‌های فروش خودرو و لیزینگی حق پرداخت سود را ندارند و مردم باید بیشتر مراقب باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار