در گفت‌و‌گو با پانا

اکرمی: مگر می‌توانیم گرانی در کشور را انکار کنیم که پولشویی را انکار کنیم

بهتر است وزیر امور خارجه به سوالات منتقدان پاسخ دهد

تهران (پانا) – عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر لزوم شفاف‌سازی گفته‌های وزیر امور خارجه کشورمان یادآور شد که اصل وجود پولشویی در کشورمان همچون مسئله گرانی‌های موجود در بازار غیرقابل انکار است.

کد مطلب: ۸۷۲۴۱۳
لینک کوتاه کپی شد
اکرمی: مگر می‌توانیم گرانی در کشور را انکار کنیم که پولشویی را انکار کنیم

سیدرضا اکرمی در گفت‌و‌گو با پانا با اشاره به انتقادات و حملات اخیر به وزیر امور خارجه کشورمان اظهار کرد:‌ «به نظرم می‌آید که یک مقداری باید سطح تحمل‌ها را در کشور و مسئولان افزایش دهیم ولی این مسئله بدان معنا نیست که در دولت دوازدهم اشکالی در زمینه پاسخگویی به سوالات چه از سوی حامیان و چه مخالفان وجود ندارد.»

او ادامه داد: «پاسخگویی دولت دوازدهم به سوالات و پرسش‌ها مطلوب نیست که به عنوان نمونه می‌توان به مسائل مطرح شده درباره وزیر امور خارجه، وزیر جهادکشاورزی و گرانی‌ها اشاره کرد. به هرحال این‌ها مسائلی است که یک نفر باید به آن پاسخ دهد.»

این فعال سیاسی اصولگرا خاطرنشان کرد: «به نظرم من وزیر امور خارجه باید پاسخ دهد که مطالبی که در فیلم گفت‌و‌گوی او پخش شده است دقیقا همان اظهارات مدنظر او بوده است یا نه»

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز بیان کرد: «وزیر امور خارجه می‌تواند و در واقع باید بازگو کند که این موارد را کجا و در چه جلسه‌ای مطرح کرده است. آیا در قالب یک گفت‌و‌گوی دوستانه این صحبت‌ها مطرح شده یا اینکه در یک گفت‌و‌گوی رسمی این موارد را مطرح کرده است. بین این دو تفاوت‌های آشکاری وجود دارد همانطور که مذاکرات داخلی بین یک جناح مشخص با مذاکرات فراجناحی و چندجناح با یکدیگر تفاوت دارند.»

اکرمی با تاکید بر لزوم روشن شدن حقیقت درباره گفته‌های وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: «آقای ظریف می‌تواند در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یا جلسه دیگری حاضر شود و اصل مطالب مدنظر خود را بیان کند تا مشخص شود در این بین چه فرد و گروهی به دنبال سوءاستفاده از فضای ایجاد شده است و چه کسی نیت خیر دارد و در عبارتی ساده‌تر مشخص شود که چه کسی راست می‌گوید و چه کسی دروغ.»

این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه با رد برخی اظهارات مبنی بر زمان‌بندی نامناسب اظهارات وزیر امور خارجه درباره وجود پولشویی در کشورمان اظهار کرد: «ما نمی‌توانیم بهانه بگیریم و بگوییم که چرا صحبت‌های آقای ظریف در شرایطی خاص مطرح شده است. ما در طول این 40 سال بعد از انقلاب اسلامی همیشه شرایط خاص داشته‌ایم و این موضوع جدیدی نیست؛ یک روز با جنگ، یک روز با تهدید مواجه بودیم و امروز هم با مشکلات اقتصادی و تحریم‌هامواجه هستیم.»

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با غیرقابل انکار دانستن اصل مبحث وجود پولشویی در کشور، بیان کرد: «چه کسی در داخل کشور حاضر است که گرانی‌های موجود را انکار کند؟ بیکاری را منکر شود و فساد را نبیند؟ ما در موضوع ارز و سکه بارها مسائلی از این دست دیدیم. در بازار لوازم خانگی نیز همین مسئله وجود دارد و عملا شاهد مواردی همچون نوسانات عجیب و غریب قیمت هستیم و تقریبا هیچ‌کس ابزار و وسایل را به قیمت اصل آن نمی‌فروشد. مگر ما می‌توانیم گرانی در کشور را انکار کنیم که بخواهیم اصل وجود پولشویی را منکر شویم؟»

این فعال سیاسی درباره حملات اخیر به وزیر امور خارجه کشورمان گفت: «به نظر من طیف منتقدان وزیر امور خارجه را باید به چند دسته تقسیم کرد و گفت که یک طیف از مخالفان و منتقدان فعلی وزیر امور خارجه کشورمان اظهاراتی مغرضانه به زبان می‌آورند ولی طیفی هم وجود دارند که در این بین به دنبال حقیقت هستند و می‌گویند که آقای ظریف شما یک حرفی را زده‌اید و دشمن از آن استفاده کرده است، پس یا بیایید درباره آن روشنگری کنید یا اینکه به هرحال منظور خود را به صورت صحیح بیان کنید.»

اکرمی خاطرنشان کرد: «در هرحال به نظر من بهتر است وزیر امور خارجه کشورمان در مجلس شورای اسلامی یا جلسه کمیسیون امنیت ملی حاضر شده و به سوالات منتقدان پاسخ دهد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار