رئیس سازمان مدیریت بحران کشور: امروز دنیا خودش را در برابر رخدادهای طبیعی ایمن کرده است

اسلامشهر(پانا) - رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: ظرفیت نیروهای مسلح و حتی بخش خصوصی در زمان بحران بایدبه کار گرفته شود و هماهنگ کننده این امر در هر شهرستان، فرماندار است.

کد مطلب: ۸۷۲۲۰۷
لینک کوتاه کپی شد
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور: امروز دنیا خودش را در برابر رخدادهای طبیعی ایمن کرده است

اسماعیل نجارمعاون وزیرکشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران اسلامشهر طی سخنانی اظهار داشت: در مواقع بحران و با اذن مقام معظم رهبری (مدظله العالی)از تمام تجهیزات و امکانات نیروهای مسلح می توان بهره گرفت

وی در ادامه افزود: شورای هماهنگی مدیریت بحران هر شهرستان به ریاست فرماندار در زمان بحران، فرماندهی و مدیریت بحران را بر عهده دارد و باید سیاستگذاری، هماهنگ کننده، حمایت کننده و نظارت کننده باشدو فرماندار می تواند اگر یک دستگاه اجرایی و یا بخش خصوصی فرمان را عملیاتی نکند، وی را به دادگاه معرفی کند.

نجاربابیان اینکه فرمانداران باید مخاطرات حوزه ماموریتشان را بشناسند و بتواند به عنوان رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان انجام وظیفه کنند تاکید کرد: در این بخش فرمانداری موفق است که اگر سطح حادثه در حد شهرستان بود به استان کشیده نشود .

معاون وزیر کشور تصریح کرد: فرمانداران باید هماهنگی لازم با دستگاه های شهرستان را داشته باشد تا مردم کمترین آسیب را ببینند چراکه در مدیریت بحران اساس کار پیشگیری است یعنی این نیست که فرماندار بنشیند یک روزی حادثه پیش بیاید تا آن را مدیریت کند.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور تاکید کرد: درست ساختن ساختمان، در مسیل نبودن ساخت و ساز ها و دهها موضوع دیگر باید مورد توجه قرار دهد، خیلی ها هم باید دست به دست هم بدهندو برای کاهش میزان خسارت یکی از آن حلقه های زنجیر فرماندار است که می تواند تاثیر گذار باشد

نجار افزود: بسیاری از مشکلاتی را که داریم ناشی از ساختمان هایی است که می سازیم و نظارت درست نمی شود. اگر ما کیفیت ساختمان را ارتقا بدهیم، مصالح استاندارد بکار ببریم، نظارت دقیق کنیم زیر این سقف افراد در زلزله جان خودشان را از دست نمیدهندوحادثه بم را دیگر شاهد نخواهیم بود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه امروز دنیا خودش را در برابر رخدادهای طبیعی ایمن کرده گفت: همواره از ژاپن صحبت می شود، آیا آنها دانش بیشتر، هوش بیشتر، قدرت بیشتر و یا اراده قوی تری دارند، خیر آنها خود را در برابر حوادث ایمن کرده اندو با همین علمی که امروز در اختیار بشر است یک زلزله ۸ ریشتری میاید، حتی یک جان باخته هم گزارش نمی شود.

/خبرنگار:ساسان حق شناس/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار