مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل: مهارت آموزی موضوع کلیدی و استراتژیک در آموزش و پرورش است

اردبیل(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: رویکرد جدید آموزش و پرورش مهارت‌آموزی است که به عنوان یک موضوع کلیدی و استراتژیک مطرح است.

کد مطلب: ۸۷۲۱۰۲
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل: مهارت آموزی موضوع کلیدی و استراتژیک در آموزش و پرورش است

احمد ناصری در جلسه مدیران و روسای نواحی و مناطق 19 گانه استان که در سالن همایش خانه معلم اردبیل ترتیب یافته بود، با عنوان اینکه مقام معظم رهبری موضوع آسیب های اجتماعی را در ردیف 5 اولویت فرهنگی و اجتماعی قرار داده است، اظهار داشت: آموزش و پرورش استان در خصوص آسیب های اجتماعی و پیشگیری از آن با مشارکت خانواده ها و سازمان های مربوطه روند مثبتی را در پیش گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه تفاهم نامه های منعقد شده بیم مدیران و معلمان باید کیفی باشد، تصریح کرد: برای بالابردن میانگین نمرات مدارس نباید به سمت و سوی نمره های غیر واقعی برویم چراکه در این صورت آموزش و پرورشی بی محتوا خواهیم داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در بخش دیگری از سخنانش با عنوان اینکه تنبیه بدنی همچنان خط قرمز برای نظام تعلیم و تربیت است، گفت: تمرکز فعالیت های آموزشی، پرورشی و ورزشی در داخل مدرسه بعنوان کانون فعالیت ها منجر به تحقق سیاست مدرسه محوری خواهد شد و در این صورت برنامه های آموزش و پرورش موفق خواهد بود.

ناصری همچنین به ایجاد خلاقیت و نوآوری برای بهبود روند کاری در بخش های مختلف آموزش و پرورش تاکید کرد.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان از روسا و مدیران مناطق و نواحی خواست تا همچنان توجه به مسایل معیشتی و ایجاد رضایت در بین همکاران فرهنگی با توسعه مکان های رفاهی و درمانی، پرداخت وام، توسعه صندوق ذخیره فرهنگیان و ....را در اولویت قرار دهند.

ناصری با بیان اینکه جمع آوری و فروش وسایل اسقاطی باید جزو برنامه های مستمر در مناطق و نواحی باشد، اظهار داشت: سعی کنیم از عمر مفید تجهیزات استفاده کنیم و در صورت اسقاطی شدن از محیط مدارس جمع آوری نماییم.

وی با تاکید بر نظارت و کاهش مداخله نیروهای ستادی بر امورات مدارس خاطر نشان ساخت: باید زمینه ای را فراهم کنیم تا مدارس استقلال پیدا کنند و مدیران مدارس با اعتماد به نفس بیشتری امورات را انجام دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه به نظارت بر مدارس غیر دولتی و آموزشگاه های آزاد تاکید کرد و تفزود: توسعه مدارس غیر دولتی در استان روند رو به رشدی را نشان می دهد.

ناصری با تاکید بر رعایت قانون و مقررات در تصمیم گیری ها، اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم تصمیمات پایداری داشته باشیم بایستی با بهره گیری از نظرات کارشناسانه تصمیم گیری کنیم.

وی عنوان کرد: هنرستان ها را باید به سمت درآمد زایی سوق داد و از این ظرفیت می توان برای تامین لباس فرم مدارس و تعمیر صندلی های دانش اموزی استفاده کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان از مدیران و روسای مناطق و نواحی خواست تا اسناد بالادستی همچون سند چشم انداز بیست ساله کشور، نقشه جامع علمی کشور، سیاست های کلی نظام در حوزه آموزش و پرورش، سند تحول بنیادین و قانون برنامه توسعه کشور را مطالعه نمایند.

ناصری همچنین به توفیقات سه سال اخیر آموزش و پرورش اشاره کرد و عنوان نمود: در سال 96 آموزش و پرورش استان در بین ادارات کل آموزش و پرورش کشور بر اساس شاخص های عمومی و اختصاصی رتبه دوم و نیز در بین دستگاه هایی که ماهیت اجتماعی و فرهنگی دارند رتبه اول استانی را به خود اختصاص داده است .

وی به رتبه های برتر استانی در غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان، رعایت حقوق شهروندی، ارائه خدمات استقرار دولت الکترونیک ، پیشگیری از آسیب های اجتماعی اشاره کرد و تصریح کرد: آموزش و پرروش استان همچنین در فعالیت های پرورشی و فرهنگی مقام اول کشور، فعالیت های حوزه سوادآموزی رتبه عالی کشور و قابل تقدیر و در اسکان نوروزی و تابستانی فرهنگیان رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار