رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس :‌ سوئیفت منطقه‎ای و ارز دیجیتال برای مقابله با تحریم ایجاد شود

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی می‌گوید با توجه به وضع اقتصادی کشور، ضرورت افزایش توان نظام بانکی برای فعالیت‌های درون کشور و هم مواجهه با تحریم‌ها اجتناب‌ناپذیر است.

کد مطلب: ۸۷۱۹۸۱
لینک کوتاه کپی شد
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس :‌ سوئیفت منطقه‎ای و ارز دیجیتال برای مقابله با تحریم ایجاد شود

به گزارش صدا و سیما، محمدرضا پورابراهیمی گفت: امروز نشست مشترکی برای تعامل نظام بانکی برای افزایش توانمندی‌های آن‌ها در بخش‌های مختلف برگزار می‌شود.

او ادامه داد: یکی از موضوع‌های داخلی نظام بانکی بحث ناترازی‌های موجود است که نیازمند هماهنگی مجلس و دولت در این بخش است.

پورابراهیمی گفت: همچنین در نشست امروز راهکارهای ضدتحریمی بحث می‌شود. در مجلس کمیته ضدتحریم تشکیل شده است و مرکز پژوهش‌ها نیز کار خود را در این زمینه آغاز کرده است.

وی گفت: در جلسه امروز برنامه پیشنهادی بانک‌ها و بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی مطرح می‌شود. آنچه قابل بیان است به مردم اعلام می‌کنیم و بخشی از اقدام‌ها هم محرمانه است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به کشورهایی که با ما همراهی بانکی دارند، گفت: پیشنهاد ما این است که سوئیفت منطقه‌ای را طراحی کنیم و بانک‌ها هم در جلسه امروز آخرین اقدام‌های خود را در زمینه سوئیفت بیان می‌کنند.

پورابراهیمی­ با بیان اینکه اقدام‌های خوبی در طول ماه‌های اخیر در زمینه پیمان‌های پولی دوجانبه انجام شده است، افزود: استفاده از ارز دیجیتال را هم مبنا قرار دادیم و بانک مرکزی در جلسه امروز اقدام‌های خود را در این باره شرح خواهد داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار