مسئول نهاد نمایندگی رهبر در دانشگاه بوشهر: اجرای طرح رحمت الواسعه در دانشگاه موجب رشد و تعالی دانشجویان می شود

بوشهر (پانا) - نشست مسئول نهاد رهبری در دانشگاه خلیج فارس با مسئول فرهنگی مسجد جمکران و فعالان حوزه دانشجویی برگزار شد .

کد مطلب: ۸۷۱۹۲۲
لینک کوتاه کپی شد
مسئول نهاد نمایندگی رهبر در دانشگاه بوشهر: اجرای طرح رحمت الواسعه در دانشگاه موجب رشد و تعالی دانشجویان می شود

حجت الاسلام و المسلمین علی جمالی مسئول نهاد رهبری دردانشگاه خلیج فارس بوشهر در این نشست گفت: وقتی یک محیط تربیتی و اردویی در برگیرنده اثر تربیتی باشد با دخیل کردن دانشجویان بعنوان قشر گسترده ای از جمله اندیشه ورز دانشگاهی می توانند خدمات ارزنده ای در ترویج فرهنگ اسلامی ارایه دهند .

وی افزود: متناسب با نیاز دانشجویان طرح رحمت الواسعه را در دانشگاه خلیج فارس اجرا خواهد شد .

بطوریکه با هدف گذاری و اجرای برنامه های متنوع بطور هدفمند و هوشمند زمینه روند تعلیم و تربیت اسلامی را در محیط آموزشی بیش از پیش فراهم می شود .

حجت السلام والمسلمین علی جمالی تاکید نمود : دانشجویان در دانشگاه خلیج فارس ضمن کسب علم و دانش ، مهارتهای فرهنگی ، اجتماعی و سیاسی را فرا می گیرند تا ضمن مدیریت زندگی خود ، با شناخت تهدید ها و فرصت ها ، در دور اندیشی و بیشرو بودن نیز برای جامعه مفید واقع شوند .

حجت الاسلام و المسلمین محمد نصیری مسئول فرهنگی و خادم مسجد مقدس جمکران قم اظهار داشت : یکی از وظایف مهم منتظران دولت حق ، پارسایی و آراستگی به اخلاق خوب و پسندیده فردی و اجتماعی است . بنابراین طرح معنوی رحمت الواسعه یکی از طرح های است که مروج دهنده اینکه حضرت مهدی موعود امام ولی عصر (عج) رحمت پر وسعت خدایی است که آرزوها و هدفهای تمام پیامبران و اولیا را با تمام ابعادش در جهان به ظهور می رساند .

وی تصریح نمود : اردوهای فرهنگی و تربیتی دانشجویی از بهترین مولفه ها با ویژگی های برنامه ای موثر می تواند بر اقبال دانشجویان برای گرایش به حضور و بهره وری از طرح رحمت الواسعه بیفزاید و موجب تقویت باورها ، عقاید و ارزش های دینی آنان گردد .

زهرا عرفان فعال دینی و فرهنگی استان بوشهر و خادم افتخاری مسجد جمکران بیان داشت : دانشگاه از تاثیر گذارترین عناصر در تربیت نیروی انسانی متعهد ، مسئول و پویا می باشد که ضمن شکوفایی استعدادهای دانشجویان و افزایش توانایی های علمی و مهارتی آنان ، زمینه رشد و تعالی جامعه را مهیا می کند .

عرفان افزود : از این منظر ، دانشجوی بصیر و منتظر در نظام آموزشی و پرورشی دانشگاه جایگاه ویژه ای دارد و سامان بخش توسعه پایدار و همه جانبه است .

وی تصریح نمود : اجرای طرح های معنوی موجب تقویت باورها ، عقاید و ارزش های دینی دانشجویان می شود تا آنان با داشته های خود بیشترین استفاده و بهره وری را داشته باشند . این مهم یک نوع برنامه ریزی با آینده نگری است تا دانشجویان بتوانند هدف دار و معنا دار در جامعه نقش آفرینی کنند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار