معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان

سازمان دانش آموزی طلایه ‌دار فعالیت های گروهی دانش آموزان است

زاهدان (پانا)-معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در جلسه ویدیو کنفرانس مسئولین سازمان دانش آموزی شهرستان ها و مناطق استان گفت: به دلیل ماموریت مشترک تربیتی نمی‌توان حوزه پرورشی و سازمان دانش آموزی را از یکدیگر جدا دانست.

کد مطلب: ۸۷۱۸۶۸
لینک کوتاه کپی شد
سازمان دانش آموزی طلایه ‌دار فعالیت های گروهی دانش آموزان است

به گزارش خبرگزاری پانا از سیستان و بلوچستان، محمد کیخا ضمن عرض تبریک به مناسبت آغاز امامت حضرت مهدی (عج) اظهار کرد: سازمان دانش آموزی ظرفیت عظیمی در بدنه ی آموزش و پرورش و بازوی توانمند حوزه ی پرورشی است .

وی با اشاره به اینکه نگاه آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت غیر فردی است تصریح کرد: فعالیت های گروهی در سازمان دانش آموزی نمود دو چندان دارد و از سوی دیگر بسیاری از صاحب نظران عرصه تربیتی اثرگذاری فعالیت های گروهی را بیشتر از فعالیت‌های فردی می دانند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: اگرچه وضعیت جذب و ساماندهی اعضا و مربیان پیشتاز تاکنون نسبت به سایر استان‌های کشور مطلوب بوده است اما انتظار می‌رود مسئولین محترم سازمان دانش آموزی در شهرستان‌ها و مناطق این موضوع را با جدیت بیشتری دنبال کنند.

کیخا سازمان دانش آموزی و حوزه پرورشی را دو بال در عرصه تربیت دانش آموزان توصیف و تاکید کرد: ماموریت مشترکی که این دو حوزه دنبال می‌کنند به هیچ عنوان به موازات یکدیگر نبوده بلکه در امتداد و مکمل یکدیگر هستند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل بیان کرد: فعالیت هایی که برای دانش آموزان، این ولی نعمتان آموزش و پرورش انجام می شود لذت و تلاوت خاص خود را دارد.

کیخا با اشاره به اینکه نمود اصلی فعالیت‌های سازمان دانش آموزی در مدرسه باید در خود را نشان بدهدگفت: فعالیت های ارزشمند، موثر و اثرگذاری که در حوزه تربیت اجتماعی دانش آموزان در سازمان دانش آموزی دنبال می شود باید با جدیت بیشتری در مدارس دنبال شود .

وی ضمن تقدیر از فعالیت های بدیع ، خلاقانه و موثری که در سازمان دانش آموزی استان دنبال می شود گفت : نیاز سنجی انتظارات روز تربیتی می تواند راهگشای مناسبی برای فعالین این عرصه باشد .

داود صیاد مدیر سازمان دانش آموزی سیستان وبلوچستان نیز در این جلسه ضمن تبریک آغاز امامت یگانه منجی عالم بشریت و هفته وحدت اظهار کرد : برنامه های متعددی در راستای ماموریت اصلی سازمان دانش آموزی که همان تربیت اجتماعی و فعالیت های فوق برنامه تربیتی دانش آموزان است برنامه ریزی شده که بخشی از آن در قالب کارگاه های مهارت اجتماعی سال گذشته در مدارس استان اجرا شده است .

وی افزود : سازمان دانش آموزی از آن رو که ظرفیت عظیمی در اختیار دارد در ایجاد پویایی و نشاط این گمشده ی مدارس امروز در کشور می تواند بسیار نقش آفرین باشد .

مدیر سازمان دانش آموزی استان با اشاره به اینکه فعالیت های خود اتکایی در تامین بخشی از نیازمندی های دانش آموزان در راستای تامین بخشی از هزینه های فعالیت های پرورشی تاکید کرد : به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد ماموریت اصلی سازمان که همان فعالیت های دانش آموزی است کمرنگ شود .

صیاد ضمن تقدیر از حمایت های همه جانبه مدیرکل آموزش و پرورش استان ، شورای معاونین وبه ویژه معاون پرورشی و فرهنگی در پیگیری امور سازمان تصریح کرد : مسئولین سازمان دانش آموزی در شهرستان و مناطق در انجام فعالیت های تربیتی متناسب با نیاز روز دانش آموزان منتظر دستورالعمل یا شیوه نامه ی خاصی نباشند و این سازمان از تمامی فعالیت های دانش آموزی در حد توان حمایت خواهد کرد .

وی از تلاش های دلسوزانه و خالصانه ی مسئولین سازمان دانش آموزی در شهرستان ها و مناطق استان تقدیر کرد و گفت : تا مادامی که شعار همفکری ، همدلی و همکاری به عنوان شعار اصلی سازمان در انجام امور مربوطه، سر لوحه خانواده بزرگ سازمان دانش آموزی قرار داشته باشد هیچ مشکلی نخواهیم داشت .

مدیر سازمان دانش آموزی استان با اشاره به برگزاری دوره پیشرفته و تخصصی تربیت مربی و مدرس بیان کرد : برآنیم تا برای مربیان و مدرسینی که تنها در یک مهارت تخصص دارند ،با انتخاب مدرس از قطب های شش گانه دوره آموزشی تخصصی برگزار کنیم تا جهت آموزش مربیان و اعضای جدید دیگر نیازی به اعزام مدرس از مرکز استان نداشته باشیم .

صیاد ضمن تاکید بر جدیت بیشتر در جذب و سازماندهی مربیان و اعضا اظهار داشت : انتخابات مجامع اعضا و مربیان از اهمیت دوچندانی برخوردار است و همکاران گرامی این رویداد مهم را با برگزاری انتخابات مجامع شهرستانی و منطقه ای در دستور کار قرار دهند .

گفتنی است در این ارتباط ویدئویی معاونین سازمان دانش آموزی استان و نماینده مسئولان سازمان دانش آموزی در شهرستان ها و مناطق نقطه نظرات و دغدغه های مربوط به حوزه ی کاری خود را بیان نمودند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار