اجرای قانون برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی از شنبه هفته آینده

تهران (پانا) - رئیس پلیس پایتخت از اجرای قانون برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی از روز شنبه خبر داد و گفت: اجرای این طرح مشمول خودروهای دولتی نیز می شود.

کد مطلب: ۸۷۱۵۷۹
لینک کوتاه کپی شد
اجرای قانون برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی از شنبه هفته آینده

سردار "حسین رحیمی" در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از شنبه هفته آینده قانون برای برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی خودرو اعمال خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه عزیزانی که از شهرستان به تهران مراجعه می کنند نیز باید دارای معاینه فنی خودرو از مراکز مجاز باشند، تصریح کرد: رعایت طرح ترافیک و زوج و فرد برای کلیه شهروندان الزامی است و اعمال قانون برخورد با ورود بدون مجوز خودروها از طریق دوربین ها انجام خواهد شد.

سردار رحیمی با بیان اینکه معاینه فنی شامل خودروهای سنگین نیز می شود و طرح معاینه فنی فعلا برای موتورسیکلت ها اعمال نمی شود، ادامه داد: اعمال طرح معاینه فنی خودرو برای تمامی خودروهای شخصی و دولتی است، حتی کلیه خودروهای نهادها، نظامی و ... نیز شامل این طرح هستند.

رئیس پلیس پایتخت تصریح کرد: هماهنگی های لازم با شهرداری تهران انجام شده و قرار بر این است که مراکز صدور معاینه فنی برای خدمات رسانی بهینه به شهروندان به صورت شبانه روز فعالیت داشته باشند و نظارت بر مراکز صدور معاینه فنی خودرو در دستور کار پلیس قرار دارد.

رئیس پلیس پایتخت افزود: سامانه سیمفا در تمامی مراکز مجاز و قانونی صدور مجوز در سراسر کشور فعال هستند و شهروندان برای اخذ مجوز فنی معاینه خودرو، تنها از طریق مراکز مجاز اقدام کنند تا گرفتار افراد کلاهبردار نشوند.

فرمانده تهران بزرگ توضیح داد: خودروهایی که تاریخ تولید آنها کمتر از 4 سال می باشد، نیازی به دریافت مجوز ندارند اما پس از گذشت مدت چهار سال از زمان تولید خودرو، دریافت مجوز الزامی است.

سردار رحیمی در پاسخ به نحوه مدیریت ترافیک شهری، گفت: کنترل ترافیک از طریق سیستم مانیتورینگ پلیس راهور انجام می شود.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه بعد از ظهرها با توجه به افزایش استفاده از خودروهای شخصی شاهد افزایش ترافیک نیز هستیم، اما با تلاش همکارانم در پلیس راهور شاهد انسداد ترافیکی در شهر تهران نبوده ایم، ادامه داد: هیچ مقامی غیر از پلیس حق اعمال قانون در خصوص تخلفات راهنمایی و رانندگی و معاینه فنی را ندارد.

سردار رحیمی، نبود حمل و نقل عمومی به میزان لازم، بالا بودن حجم خودروها نسبت به معابر، بر چیده شدن سرویس ادارات و حتی خود رانندگان را از عوامل مختلف منشأ ترافیک در تهران نام برد.*

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار