به ریاست مدیرکل مدیریت بحران خراسان شمالی :

جلسه هماهنگی برگزاری نوزدهمین مانور زلزله و ایمنی مدارس خراسان شمالی برگزار شد

بجنورد (پانا)-جلسه هماهنگی برگزاری بیستمین مانور زلزله و ایمنی مدارس خراسان شمالی امروز (یکشنبه) مورخ 27آبان ماه ۹7 به ریاست مدیرکل مدیریت بحران استان و با حضور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان، و مسئول آ تش نشانی استان و مدیر سازمان دانش آموزی در محل سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.

کد مطلب: ۸۷۱۵۰۸
لینک کوتاه کپی شد
جلسه هماهنگی برگزاری نوزدهمین مانور زلزله و ایمنی مدارس خراسان شمالی برگزار شد

نظری گفت: مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس نیز که مقدمات برگزاری آن در حال انجام است یکی از برنامه هاست که با همکاری و هماهنگی آموزش و پرورش انجام خواهد شد و امیدواریم سطح مانور امسال بالاتر و باشکوه تر باشد، ضمن اینکه این مانور در مدرسه ای در حاشیه شهر و مناطق ضعیف با امکانات پایین جهت دیدن مسئولین استان و مشاهده کمبودها برگزار شود که البته سایر دستگاهها نیز می بایست در این زمینه کمک کنند و این نشان از پیشرفت مدیریت بحران محسوب می شود.

در این جلسه مدیر سازمان دانش اموزی استان طی سخنانی ، بااشاره به اینکه خطر زلزله در کشور بسیار بالاست، از انجام مانور مشترک با همکاری اعضای کارگروه مدیریت بحران شهرستانها در مناطق و نواحی 8گانه آموزش و پرورش استان با مشارکت وحضور فعالانه اولیای دانش‌آموزان خبر داد.

مجید مصباح با بیان اینکه شعار مانور زلزله " مدرسه ایمن و جامعه تاب آور است" اظهار داشت: لازمه تحقق این امر ترویج در بین دانش‌آموزان است که انتظار می‌رود برگزاری چنین مانورهایی بتواند نقش مهم و تاثیرگذاری در این زمینه داشته باشد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مانور زلزله در مدارس بستر لازم برای مقابله بهتر با زلزله را فراهم می کند، گفت: هدف اصلی از انجام مانور در مدارس، آموزش و توانمند سازی دانش‌آموزان در رابطه با نحوه صحیح پناه‌گیری و خروج اضطراری است.

مدیر سازمان دانش آموزی استان با بیان اینکه در رویکرد جدید در کنار ارایه آموزشهای لازم به دانش‌آموزان، ارتقای سطح آگاهی و آمادگی ساکنان محله‌های مجاور مدارس نیز از اهداف اجرای این مانور است، تصریح کرد: تلاش می‌شود که مدارس ایمن در برابر زلزله به عنوان کانونهای ارتقای ایمنی و پایگاه مدیریت بحران در سطوح محلی نیزمورد توجه قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به اجرای مانور زلزله در تمامی واحدهای آموزشی مناطق در هفتم آذرماه خبر داد و خاطر نشان ساخت: همزمان با سراسر کشور برنامه استانی این مانورنیز باحضور مسئولان استانی درهنرستان اندیشه (به عنوان واحد آموزشی منتخب)آموزش وپرورش خراسان شمالی برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار