مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان اردبیل خبرداد:

ارسال 290 اثر به همایش بین المللی گفتگو و مناظرات رضوی در اردبیل

دبیر همایش بین المللی گفتگو و مناظرات رضوی از ارسال 290 اثر به این همایش در استان اردبیل خبر داد.

کد مطلب: ۸۷۱۴۹۰
لینک کوتاه کپی شد
ارسال 290 اثر به همایش بین المللی گفتگو و مناظرات رضوی در اردبیل

سید ناصر اسحاقی در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری چهارمین همایش بین المللی گفتگو و مناظرات رضوی در اردبیل اظهار کرد: این مناظرات سو آذرماه سال جاری در مجتمع فرهنگی هنری فدک با حضور پژوهشگران و نویسندگان ایران و جهان اسلام برگزار خواهد شد .

دبیر همایش بین‌المللی گفتگو و مناظرات رضوی بیان کرد: دوره اول و دوم این همایش به صورت کشوری برگزار شد و دوره سوم آن به صورت بین‌المللی با شرکت پژوهشگرانی از کشورهای عراق و افغانستان و دوره چهارم این همایش نیز آذر ماه با شرکت کنندگانی از آذربایجان، نیجریه، عراق، افغانستان و تمام استان‌های کشور برگزار می شود .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان با اشاره به ارسال 290 اثر در بخش‌های مقاله، رساله و کتاب و بخش ویژه خاطر نشان کرد: داوری این همایش در چهار دوره انجام شده بطوریکه در مرحله اول از ٢٩٠ اثر، ١٤٥ اثر انتخاب شده، در مرحله دوم از ١٤٥ اثر، ٥٤ اثر و در مرحله نهایی هم از بین ٥٤ اثر، ١٠ اثر انتخاب و مورد تجلیل قرار می گیرند .

اسحاقی با اشاره به چاپ دو عنوان کتاب در هر دوره همایش گفت: در هر دوره دو کتاب به چاپ رسیده است بطوریکه قبل از همایش مجموعه خلاصه مقالات و بعد از همایش، مقالات برگزیده به چاپ می‌رسد؛ خلاصه مقالات این دوره نیز در دست چاپ است که در روز همایش به علاقه‌مندان ارائه خواهد شد .

به گفته وی موضوعات قبلی همایش رضوی، چاوشی‌خوانی، مداحی و تواشیح بود که رئیس ستاد سیاست‌گذاری استان،آیت الله سید حسن عاملی، بحث گفت‌وگو و مناظره را به عنوان اولویت اصلی و نیاز جهان اسلام و جهان بشریت پیشنهاد دادند که بر همین اساس همایش رضوی با موضوع مناظره و گفت‌وگو برگزار می‌شود

اسحاقی ادامه داد: از سال آینده در حوزه ادیان و مذاهب هم ورود خواهیم کرد تا بتوانیم استان اردبیل را به یک قطب پژوهشی و دینی در حوزه گفت‌وگو و مناظره تبدیل کنیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار