در مراسم امضای تفاهم‌نامه با سازمان استاندارد

وزیر آموزش و پرورش: والدین باید بتوانند وضع مدرسه فرزند را رصد کنند

تهران (پانا) - مراسم امضای تفاهم‌نامه بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان ملی استاندارد صبح امروز با حضور سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش و نیره پیروز بخت، رییس سازمان ملی استاندارد در ساختمان سازمان ملی استاندارد برگزار شد.

کد مطلب: ۸۷۱۳۱۰
لینک کوتاه کپی شد
وزیر آموزش و پرورش: والدین باید بتوانند وضع مدرسه فرزند را رصد کنند

در ابتدای این مراسم وزیر آموزش و پرورش امضای این تفاهم‌نامه را موجب همکاری‌های موثر بین این دو نهاد مهم دانست و گفت: «یکی از مرتبط‌ترین موضوع‌ها با مفهوم استاندارد موضوع کیفیت است. تایید استاندارد روی خدمت و کالا خیال مصرف‌کنندگان را راحت می‌کند.»

بطحایی گفت: «امروز یکی از مهمترین خدمات جامعه را آموزش و پرورش ارائه می‌دهد. آموزش و پرورش در سال‌های اخیر به دنبال پیشرفت در جنبه‌های کمی بود و در این حال تمرکز بر کیفیت را نیز مدنظر قرار داده است.»

وزیر آموزش و پرورش یکی از دلایل ارتقای توجه به آموزش و پرورش را ارتقای شاخص‌های کمی آن دانست و گفت: «امروز از حیث کمیت آموزش و پرورش ما یک نظام آموزش و پرورش مطلوب داریم.»

او ادامه داد: «امروز شاخص پوشش تحصیلی دوره آموزش و پرورش عمومی در وضع خوبی قرار دارد. پوشش آموزش و پرورش دختران‌ نسبت به‌ پسران در مقایسه با سال‌های قبل از انقلاب به نسبت ۵۱ به ۴۹ رسیده است. امروز در برخی نقاط کشور مدرسه‌هایی با یک دانش‌آموز داریم. این‌ شاخص‌ها نشان می‌دهد که نظام آموزش و پرورش ما از حیث کمیت در وضع خوبی قرار دارد.»

وزیر آموزش و پرورش اجرای برنامه تعالی مدرسه را در راستای نزدیک کردن خدمات آموزش و پرورش به استاندارد‌های مطلوب دانست و گفت: «در سال۹۳، ۲۷ هزار مدرسه یعنی یک‌سوم مدارس تحت پوشش این طرح که به استانداردها توجه دارد، قرار گرفتند و امسال ۴۵ هزار مدرسه تحت پوشش قرار می‌گیرند.»

او ادامه داد: «مدارس در طرح تعالی مدارس، شاخص‌های استاندارد را دنبال می‌کنند. برخی از مدارس نیز توانستند شاخص‌های استاندارد را کسب کنند و به آن سطح و درجه از کیفیت برسند.»

بطحایی گفت: «نتیجه این کیفیت باید مستمر در دید مخاطبان قرار گیرد و والدین باید بتوانند وضع مدرسه فرزند را رصد کنند و از رتبه و کیفیت آن آگاه شوند.»

وزیر آموزش و پرورش گفت: «نظام رقابتی در مدارس باید وجود داشته باشد و این رقابت باید مناسب، موثر و سالم باشد. اگر این رقابت نباشد، مدارس برای تعالی تلاش نمی‌کنند.»

او ادامه داد: «از امروز از دانش و تجربه استاندارد بیش از پیش بهره‌مند خواهیم شد و امیدوارم روزی برسد که همه مدارس بر اساس مدل تعالی گواهی استاندارد دریافت کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار