جمعی از فرهنگیان خراسان جنوبی تأکید کردند:

تأخیر در اجرای سند تحول جایز نیست

بیرجند(پانا) ـ جمعی از فرهنگیان خراسان جنوبی تأخیر در اجرای سند تحول را زمینه ساز ایجاد ناهنجاری ها و دوری از اهداف تعلیم و تربیت ایرانی اسلامی دانستند که به هیچ عنوان جایز نبوده و زیبنده استان ولایتمدار خراسان جنوبی نیست.

کد مطلب: ۸۷۱۲۹۸
لینک کوتاه کپی شد
تأخیر در اجرای سند تحول جایز نیست

گروهی از فرهنگیان استان شب گذشته در نشست صمیمی با مدیر کل آموزش و پرورش ، همدلی و وفاق جامعه فرهنگی را زمینه ساز اعتلای شاخص های تعلیم و تربیت دانستندو اظهار کردند: آموزش و پرورش در خراسان جنوبی باید جهد دهنده و هدایت گر باشد و این مهم جز با اجرای صحیح سند تحول بنیادین میسر نمی شود.

یکی از فرهنگیان حاضر در این نشست با بیان این که در عمل با اجرای سند تحول بنیادین فاصله زیادی داریم، ابراز داشت: لازمه ایجاد اشتغال پایدار، شکوفایی اقتصادی، کاهش ناهنجاری های اجتماعی در استان و رشد علمی و عقیدتی دانش آموزان ، اهتمام جدی به اسناد بالا دستی به ویژه سند تحول بوده که به عقیده صاحب نظران و متخصصین فن داخلی و خارجی بهترین سند آموزشی و پرورشی در عصر حاضر است.

یکی از پیشکسوتان حاضر در این دیدار، تصریح کرد: لازمه تحقق منویات مقام معظم رهبری به ویژه در بحث تعلیم و تربیت و ارتقای خودباوری و نهادینه شدن اقتصاد مقاومتی در جامعه توجه به تعلیم و تربیت اسلامی ایرانی است که در سند تحول به خوبی درباره اصول و فروع آن بحث شده و در زیر نظام های تدوین شده به خوبی مو شکافی و در قالب برنامه اجرایی تدوین شده است.

این پیشکسوت فرهنگی با بیان این که تحول باید از کف مدرسه و توسط مدیران و معلمین آغاز شود، ادامه داد: مسئولیت پذیری، خلاقیت، توانایی در انجام امور، استفاده از تمام ظرفیت ها برای بهبود فرایند تعلیم و تربیت و پرهیز از افراط و تفریط در انجام امور از مهم ترین ویژگی های یک مدیر موفق به شمارمی رود.

پیشکسوتی دیگر از فرهنگیان حاضر در این دیدار یاد آور شد: لازمه پویایی و شادابی مدارس اجرای مو به مو و دقیق سند تحول بنیادین در متن فرایند تعلیم و تربیت است.

این پیشکسوت فرهنگی نیز با گلایه از مغفول ماندن سند تحول بنیادین در سال های اخیر، ادامه داد: سرمایه های ناب و اصلی انقلاب در دبستان ها هستند که هر گونه بی توجهی در امر تعلیم و تربیت آنان خسارات جبران ناپذیری در زمینه اقتصاد، توان علمی و افزایش آسیب های اجتماعی استان و کشور وارد می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار