بیش از 2هزار مدرسه در استان لرستان از بخاری‌های نفتی و گازی استفاده می‌کنند

خرم آباد ( پانا ) - مدیر کل آموزش و پرورش لرستان گفت: بیش از 2هزار مدرسه در استان لرستان از بخاری‌های نفتی و گازی استفاده می‌کنند.

کد مطلب: ۸۷۱۲۶۷
لینک کوتاه کپی شد
بیش از 2هزار مدرسه در استان لرستان  از بخاری‌های نفتی و گازی استفاده می‌کنند

رضا زینی وند مقدم افزود: وضعیت مدارس از لحاظ سیستم گرمایشی غیر استاندارد را به منظور استانداردسازی آن به اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس لرستان اعلام کرده‌ایم.

وی درباره وضعیت سیستم گرمایشی مدارس استان بیان کرد: سیستم گرمایشی استاندارد برای مدارس شوفاژ و پکیج است چون اطمینان صد درصدی از ایمنی آنان وجود دارد.
زینی‌وند مقدم بیان کرد: از مجموع 4500 مدرسه در استان 2239 باب در قالب 8031 کلاس درس از بخاری‌های نفتی و گازی استفاده می‌کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه برای استانداردسازی سیستم گرمایشی دو مشکل وجود دارد، عنوان کرد: یک سری از مدارس کد تخریبی خوردند که در این مدارس فرسوده اعتباری از سوی اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس لرستان برای گازکشی داده نمی شود و در برخی موارد حتی علمک گاز درب مدارس رسیده که اداره کل نوسازی مدارس استان بایستی اقدامات لازم برای گازکشی آن را انجام ‌دهد.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان یادآورشد: امسال 500 میلیون تومان برای تامین سیستم گرمایشی مدارس اختصاص داده شده که این اعتبار جوابگوی استانداردسازی سیستم گرمایشی در مدارس نمی باشد.
زینی‌وند گفت: تمام مدارس استاندارد نشده به لحاظ سیستم گرمایشی به نوسازی مدارس استان اعلام کردیم و اعلام خطر صورت گرفته و منتظریم تا اداره کل نوسازی مدارس استان اقدامات لازم را انجام دهد.
وی با بیان اینکه استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس نیاز به تأمین اعتبار دارد، افزود: برخی مدارس دیگر هستند که تخریب نخوردند اما سیستم گرمایشی آنها قدیمی است که برای نوسازی آنها نیاز به اعتبار داریم.
گفتنی است هم اکنون در 495 باب مدرسه در قالب 4091 کلاس درس از سیستم شوفاژ و پکیج استفاده می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار