ذوالقدر، نماینده مجلس: خانواده‌ها کودکانشان را به مهدکودک‌های غیر مجاز نسپارند

تهران (پانا) - نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، گفت: بخش عظیمی از تخلف‌ها در مهد کودک‌های غیر مجاز رخ داده است و خانواده ها به دلیل عدم اگاهی، آموزش و فرهنگ‌سازی کودکان خود را به این مراکز می‌سپارند.

کد مطلب: ۸۷۱۱۴۰
لینک کوتاه کپی شد
ذوالقدر، نماینده مجلس: خانواده‌ها کودکانشان را به مهدکودک‌های غیر مجاز نسپارند

سیده فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با خانه‌ملت در رابطه با مهد کودک‌های غیر مجاز در سطح تهران گفت: متاسفانه تعداد مهدکودک‌های غیر مجاز در سطح تهران روبه افزایش بوده و مشکلات مختلفی را برای مردم شهر به وجود آورده است. بسیاری از تخلف‌ها در همین مهد کودک‌های غیز مجاز اتفاق افتاده است.

افزایش مهد کودک‌های خانگی و غیرمجاز

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: کنترل و جمع آوری این مراکز به راحتی امکان پذیر نبوده و نیاز به برنامه ریزی و نظارت قوی دارد. امروزه مهد کودک‌های غیر مجاز و خانگی نیز در حال افزایش است.

خانواده‌ها کودکانشان را به مهد کودک‌های غیر مجاز نسپارند/ بخش عظیمی از تخلف‌ها در مراکز غیر مجاز رخ داده است

وی ادامه داد: والدین باید با هوشیاری از مراکز غیر قانونی و غیر مجاز دوری کنند. چرا که بخشی عظیمی از تخلف‌ها در این مراکز روی داده است و خانواده ها به دلیل عدم اگاهی، آموزش و فرهنگ‌سازی کودکان خود را به این مراکز می‌سپارند. خانواده هایی که از غیر قانونی بودن مهدکودک‌ها گاهی داردند و کودکان خودشان را به این مراکز می‌سپارند نیز متخلف و مقصرهستند. بدون شک تمامی مراکز فعال در سطح شهر باید دارای مجوز رسمی از نهاد متولی باشند.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: برخی از مهدکودکها در سرای محله‌ها احداث شده اند که زیر نظر شهرداری بوده و در صورت وقوع حادثه و تخلفی شهردار پاسخگو است. از طرفی باید شهرداری با همکاری سازمان بهزیستی و نهاد‌های نظارتی با رشد مراکز غیر قانونی مقابله و از طریق قانون به آنها برخورد کنند.

/50 درصد تخفیف مهدکودک‌ها برای خانواده‌های کم درآمد

عضو مجمع نمایندگان استان تهران خاطر نشان کرد: برخی از خانواده ها به دلیل پایین تر بودن هزینه‌های نگهداری از کودکان در مراکز غیر مجاز اقدام به این کار می‌کنند. سازمان بهزیستی برای خانواده‌های کم درآمد شرایط قرار داده که می‌توانند تا 50 در صد تخیف بگیرند . این موضوع یک مصوبه قانونی در مجلس بوده که متاسفانه بسیاری از خانواده‌ها بی اطلاع هستند. خانواده‌ها می‌تواند با هزینه کمتر فرزندانشان را به مراکز مجوزدار و قانونی بسپارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار