مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی: 3 هزار و 500 مدرسه خراسان رضوی مجهز به کتابخانه است

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در مراسم گرامیداشت هفته کتاب و کتاب خوانی گفت از وجود کتابخانه در 3 هزار و 500 مدرسه استان خبر داد.

کد مطلب: ۸۷۱۰۹۰
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی: 3 هزار و 500 مدرسه خراسان رضوی مجهز به کتابخانه است

قاسمعلی خدابنده مدیرکل این سازمان در آیین استانی گرامیداشت بیست و ششمین دوره هفته کتاب و کتاب خوانی که به میزبانی دبیرستان علوم و معارف اسلامی رضوی آموزش و پرورش ناحیه چهار مشهد مقدس برگزار شد اظهار کرد: دین اسلام دین کتابت و قرائت است و معجزه پیامبر اکرم نیز کتاب است و در سرتاسر دین مبین اسلام به مسئله قرائت و کتابت توجه ویژه شده است.

وی ادامه داد: کتاب وسیله ای است که دانش بشر را از تباه شدن حفظ می کند و آنچه که در طول تاریخ بشر اتفاق افتاده است را از نسلی به نسل دیگر منتقل می سازد بنابراین می توان گفت کتاب ها در حوزه های مختلف خلاصه و عصاره آن چیزی است که در طول تاریخ برای بشر اتفاق افتاده است.

خدابنده در ادامه با اشاره به اهمیت مطالعه بیان کرد: یکی از شاخص های توسعه یافتگی در دنیا دستیابی به اطلاعات است و لذا هرچقدر سرانه مطالعه کتاب بیشتر باشد توسعه در کشورها بیشتر و سریع تر اتفاق می افتد، اما در کشورهای در حال توسعه و یا کشورهایی که بر مدار توسعه قرار گرفته اند فرهنگ گفتاری و نوشتاری غلبه دارد و از همین روی سرانه مطالعه پایین است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی مطالعه را عامل بازدارنده تحریف واقعیت ها در جوامع گوناگون دانست و تصریح کرد: در دنیای امروز مطالعه و کتاب خوانی و دسترسی به اطلاعات باعث شده است فاصله های زمانی از بین برود و این مسئله خود به پیشرفت روزافزون جوامع و کشورها کمک نموده است.

وی در پایان مطالعه را عاملی برای برقراری ارتباطات موثر و مفید برشمرد و گفت: در حال حاضر 3 هزار و 500 مدرسه در سطح استان خراسان رضوی دارای کتابخانه است که امیدواریم با کمک دانش آموزان این کتابخانه ها فعال نگه داشته شوند تا انگیزه مطالعه افزایش یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار