مجید فراهانی*

منتظر نظر رسمی مراجع قانونی برای شهردار تهران هستیم

وزارت کشور 10 روز فرصت دارد تا نظر مراجع قانونی را برای بررسی استعلام کند و پس از جمع‌بندی نظرات چهارگانه در نهایت پاسخ دهد.

کد مطلب: ۸۷۰۹۲۰
لینک کوتاه کپی شد

تمام موضوعاتی که در فضای مجازی مطرح می‌شود گمانه‌زنی است و هنوز هیچ پاسخ رسمی از مراجع قانونی به شورای شهر تهران نرسیده و به همین جهت باید در انتظار پاسخ مراجع رسمی صبر کرد. نکته دوم آن است که آقای پیروزحناچی یک مدیر شناخته‌ شده در کشور است و سال‌ها به عنوان معاون وزیر راه، مسکن و شهرسازی ایفای وظیفه کرده است.

او بیش از یک سال در شهرداری تهران مشغول فعالیت بوده است. آقای حناچی در دوره‌های قبل هم یکی از نامزدهای شهرداری بود و نکته مهم این است که در زمان‌هایی که آقای حناچی در وزارت بود و یا در دولت و مدیریت ارشد شهرداری حضور داشت، هیچ نظر منفی مطرح نشد.

او یکی از جانبازان دوران دفاع مقدس است و مدت‌ها در جبهه‌های جنگ حضور داشته است. باید تا دریافت نتیجه رسمی منتظر مراجع قانونی بود. البته آقای افشانی هم تا 15 آذر ماه فرصت مدیریت در شهرداری را دارد.

روند اجرایی قانون چنین است که پس از درج در روزنامه رسمی، به مرحله اجرا در می‌آید. اگر تا 15 آذر ماه تکلیف شهردار تهران مشخص نشود طبیعتا شورا به انتخاب سرپرست اقدام خواهد کرد. طبق قانون سرپرست باید یکی از کارکنان شهرداری باشد و امکان سرپرستی برای افراد مامور به خدمت و افرادی که رابطه استخدامی با شهرداری تهران ندارند وجود ندارد و اینکه سرپرست شهرداری، نیاز به حکم وزیر کشور ندارد و فقط مصوبه شورا در این باره کفایت می‌کند.

منبع: ارمان

* عضو شورای شهر تهران

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار