سردار رحیمی: باید تمام تلاش خود را برای احقاق حق مردم به کار بگیریم

تهران (پانا) - فرمانده انتظامی پایتخت گفت: باید تمام تلاش خود را برای احقاق حق مردم به کار بگیرید تا مردم بدانند و مطمئن شوند که پلیس از ظلمی که بر آنها شده، آگاه است و موارد را پیگیری می‌کند.

کد مطلب: ۸۷۰۸۴۰
لینک کوتاه کپی شد
سردار رحیمی: باید تمام تلاش خود را برای احقاق حق مردم به کار بگیریم

سردار رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در همایش معاونین خدمات قضایی کلانتری‌ها و پلیس‌های تخصصی تصریح کرد: از شلوغی محل کار و از کار زیاد در کلانتری‌ها خسته نشوید و بدانید که رسیدگی به درخواست‌ها و مشکلات مردم، ارزشمند است.
وی گفت: اخلاق حرفه ای در انجام امور اداری فراموش نشود و رفتار بد عده معدودی باعث نشود که بر شما تاثیر بگذارد و با مردم بد رفتاری کنید بلکه مدارا با مردم به عنوان یک اصل باید به آن پایبند باشیم.
رحیمی تاکید کرد: باید تمام تلاش خود را برای احقاق حق مردم بکار بگیرید و باید مردم مطمئن شوند که پلیس از ظلمی که به آنان رفته آگاه است و پیگیری می کند.
فرمانده انتظامی تهران خاطر نشان کرد: در انجام وظایف افراط و تفریط نشود؛ در برخورد با مجرمین زیاده روی نشود بلکه قانون ملاک عمل باشد.
وی تصریح کرد: شما ضابط مقام قضایی هستید یعنی گزارش شما، سخن شما و قلم شما در اصدار حکم قضایی دخیل است بنابراین باید دقت کنید که حق کسی ضایع نشود.
رحیمی گفت: در برخورد با مردم باید توجه داشته باشید که اصل مترقی کرامت انسانی لکه دار نشود و به حقوق شهروندان احترام بگذارید.
وی همچنین اظهار داشت: هنر شما باید این باشد که از قدرت و اختیارات قانونی خود برای حل و فصل مشکلات مردم استفاده کنید.
فرمانده انتظامی تهران افزود: بسیاری از پرونده های کلانتری ها با یک مشاوره انتظامی یا روانشناسی حل و فصل می شود بنابراین ظرفیت مراکز مشاوره و مددکاری اجتماعی را نادیده نگیرید بنابراین بسیاری از پرونده ها را به این مراکز ارجاع دهید.
رحیمی در آخر تاکید کرد: فراموش نشود که هدف ما پیشگیری و کنترل جرایم در جامعه است که برخورد انتظامی و قضایی یکی از روش های کنترل و پیشگیری از وقوع جرایم است اما برخورد انتظامی خالی از آسیب نیست بنابراین باید تلاش کنیم با روش های پیشگیری اجتماعی و جامعه محوری این موضوع را مدیریت کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار