پهلو گیری کشتی 72 هزار تنی ذرت در بندر شهید بهشتی چابهار

زاهدان (پانا) - مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از پهلوگیری بزرگترین کشتی ذرت فله ای با 72 هزار تن بار در بندر شهید بهشتی چابهار خبر داد.

کد مطلب: ۸۷۰۷۹۳
لینک کوتاه کپی شد
پهلو گیری کشتی 72 هزار تنی ذرت در بندر شهید بهشتی چابهار

بهروز آقایی اظهار کرد: این کشتی که از مبدا کشور برزیل حرکت کرده هم اینک در بندر چابهار پهلوگیری کرده و عملیات تخلیه آن در حال انجام است.
وی افزود: این محموله پس تخلیه کامل به داخل کشور ارسال می شود.
مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان بیان کرد: بندر شهید بهشتی چابهار با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه بیش از هشت و نیم میلیون تن و درافت منفی 16 و نیم توانایی پهلوگیری کشتی بزرگ 100 هزار تنی را دارد.
وی گفت: چابهار با موقعیت راهبردی و به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و متصل به آبهای آزاد اقیانوس هند قابلیت پهلوگیری کشتی های اقیانوس پیما را دارد.
آقایی ادامه داد: اختصاص تخلیه 20 درصد از کالاهای اساسی کشور به بندر چابهار می تواند به توسعه و تکمیل زیرساخت های حمل و نقل و مشکلات پیش رو کمک کند.
وی ابراز داشت: تکمیل راه آهن چابهار- زاهدان - سرخس و دوبانده کردن جاده های ارتباطی به بندر چابهار و ایجاد امکانات رفاهی و خدماتی برای کامیون های ترانزیتی از ضرورت های توسعه حمل و نقل این منطقه است.
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان در پایان تصریح کرد: بندر چابهار در سواحل زیبای مکران به عنوان یکی از بنادر مهم و خارج از تنگه هرمز از موقعیت بسیار خوب راهبردی و در یک چهار راه جهانی قرار گرفته است که می تواند سبب توسعه تجارت و حمل ونقل جنوب شرق کشور شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار