سرلشکر موسوی: عصر سلطه آمریکا در غرب آسیا به سر آمده است

تهران (پانا) - فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران معتقد است عصر سلطه آمریکا در غرب آسیا به سر آمده و عصر حاکمیت اسلام و پیشگامی جمهوری اسلامی ایران فرا رسیده است.

کد مطلب: ۸۷۰۶۲۴
لینک کوتاه کپی شد
سرلشکر موسوی: عصر سلطه آمریکا در غرب آسیا به سر آمده است

به گزارش ایسنا، سر لشکر عبدالرحیم موسوی صبح امروز پنج شنبه (24 آبان ماه) در مراسم سالگرد شهادت شهید تهرانی‌مقدم اظهارکرد: «شهید تهرانی‌مقدم و کاظمی از مصادیق بارز شجره طیبه‌ای هستند که در جنگ اراده‌ها پیروز شدند و پرچم فتح را در آخرین خاکریز قبل از سرزمین‌های اشغالی کوبیدند تا یکی از مهم‌ترین آرمان‌های انقلاب اسلامی را محقق کنند.»

او در ادامه گفت: « بر روی مزار شهید تهرانی‌مقدم نوشته شده اینجا مزار کسی است که می‌خواست اسرائیل را نابود کند، ولی من می‌گویم آنجا مزار کسی است که می‌خواهد اسرائیل را نابود کند، چون قرار نیست اراده انسان‌های بزرگ فقط تا روزی که زنده هستند نافذ باشد. جامعه و ملتی که راه و هدف و آرمان شهید را دنبال می‌کند،‌ زنده است و حیات دارد.»

فرمانده ارتش با اشاره به اینکه نیروی هوافضای سپاه یکی از ثمرات فعالیت شهیدان است، بیان کرد: «نام این نیرو برای دشمنان رعب و وحشت ایجاد می‌کند و برای دوستان امید و رحمت است. هوافضای سپاه هر لحظه برای جبهه مقاومت ثمره‌ای حاصل می‌کند.»

او در بخش دیگری از اظهارات خود بیان کرد: «در دهه‌های اخیر و پس از پایان جنگ تحمیلی ایران و جبهه مقاومت با تهدیدات گوناگونی در حوزه‌های سیاسی، ‌اقتصادی، امنیتی،‌ فرهنگی و فکری مواجه بوده است. فتنه داعش، جنایات آمریکا و آل سعود در یمن، ‌ایران هراسی، تبلیغات فرهنگی علیه کشورمان،‌ اعمال تحریم‌ها و فشارهای سیاسی بخشی از توطئه دشمن است، اما در عین حال ایران مسیر پیشرفت و بالندگی را با سرعت بیشتر طی کرد و امروز در جایگاه تعیین کننده‌ای در منطقه قرار گرفته است. شکست‌های پی در پی رژیم صهیونیستی، اضمحلال حاکمیت گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه، تداوم مقاومت در یمن، نشان از تقویت مقاومت و شکست‌های دشمن است.»

سرلشکر موسوی ادامه داد: «امروز می‌توانیم ادعا کنیم که عصر سلطه آمریکا در غرب آسیا به سر آمده و عصر حاکمیت اسلام و پیشگامی جمهوری اسلامی ایران فرا رسیده است. غرب آسیا به نمایشگاه بزرگی از شکست آمریکا تبدیل شده است، البته این پایان راه نیست و ما در میانه راه هستیم. پیام شهیدان هم حرکت و تلاش تا تحقق تمام آرمان‌های انقلاب اسلامی است.»

او همچنین با اشاره به اینکه آمریکا تلاش می‌کند با مشارکت در ائتلاف‌های منطقه بر تحولات منطقه تاثیر بگذارد گفت: «امروز برخی کشورهای منطقه که دولت‌های قرون وسطایی دارند با به راه انداختن جنگ یمن و حمایت از تروریست‌ها به دنبال انحراف افکار عمومی از عدم مشروعیت خود هستند، رژیم صهیونیستی نیز تلاش می‌کند روند اضمحلال محتوم خود را کند، کند و سعی می‌کند با عادی‌سازی روابط خود با اعراب مرتجع منطقه توانایی خود برای تهدید کشورمان را گسترش دهد. همه این فتنه انگیزی‌ها علیه کشور ما با مدیریت آمریکایی است، بنابراین ما باید با هوشیاری، روز به روز بر توانمندی‌های دفاعی خود بیفزاییم. امروز دشمنان ما ضعیف‌تر از هر زمان دیگری هستند. آمریکا به انزوای بین‌المللی دچار شده است و تمام دستاوردهای دروغین خود در دموکراسی و حقوق بشر را نابود کرده است. رژیم صهیونیستی هم پس از شکست‌های اخیر خود و ناکامی در گنبد پنبه‌ای خود، از دسترسی زمینی جبهه مقاومت به سرزمین‌های اشغالی هراسان است.»

فرمانده ارتش در پایان با اشاره به اینکه نیروهای مسلح باید بیش از پیش برای تامین امنیت کشور تلاش کنند، گفت: «تقویت موازنه تهدید در برابر دشمن و ارتقای بازدارندگی تلافی‌جویانه از اهداف نیروهای مسلح است. ارتش و سپاه ید واحده‌ای هستند که اگر بر فرق هر دشمنی فرود آیند او را نابود خواهند کرد. ولایت آلیاژی مستحکم از نیروهای مسلح کشورمان ساخته است. ارتش و سپاه دو لبه ذوالفقار ولایت هستند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار