مدیر سازمان دانش آموزی در دیدار با مسئولان کتابخانه استاد کامبوزیا

کتابخانه استاد کامبوزیا نگین فرهنگی شهر زاهدان است / لزوم توجه به حلقه ی مفقوده ی مدارس و کتابخانه ها

زاهدان (پانا ) - مدیر سازمان دانش آموزی استان در روز گرامی داشت کتاب ، کتابخوانی وکتابدار با حضور در کتابخانه استاد کامبوزیا ، این مکان فرهنگی را میعادگاه دوستداران کتاب، فرهنگ و هنر استان و کشور دانست و گفت : برنامه های متعددی برای پیوند مدارس و کتابخانه ها در دستور کار قرار دارد

کد مطلب: ۸۷۰۶۱۰
لینک کوتاه کپی شد
کتابخانه استاد کامبوزیا نگین فرهنگی شهر زاهدان  است / لزوم توجه به حلقه ی مفقوده ی مدارس و کتابخانه ها

به گزارش خبرگزاری پانا از سیستان و بلوچستان داود صیاد اظهار کرد : بهره گیری از اندیشه و خرد دیگران که نمونه ی خالص آن در کتاب ها نمایان است راهگشای گرفتاری های بسیاری است .

وی توجه به کتاب و کتابخوانی به ویژه برای دانش آموزان را ضروری توصیف کرد و گفت : آنکه با کتاب انس گرفت و به آن دل بست ، واژه ها و مفاهیم بسیاری را با خود همراه می کند که در بهبود خلاقیت ، تصمیم گیری ، تحلیل و به ویژه تمرکز آن تاثیر بسزایی دارد .

مدیر سازمان دانش آموزی استاد کامبوزیا را فردی دانشمند ، آگاه به علوم متعدد ، متعهد ، متخصص ، گشاده رو ، مهمان نواز و فهیم توصیف کرد و اظهار داشت : نام بلند آوازه ی استاد کامبوزیا بسیاری از مشتاقان علم و معرفت را به زاهدان می کشاند تا با ایشان دیدار و گفت و گو داشته باشند .

صیاد با اشاره به حلقه ی مفقوده ی مدارس و کتابخانه ها خاطر نشان کرد : متاسفانه ابزار های نوین ارتباطی این روز ها جای کتاب ها را گرفته اند اما هیچ کسی نمی تواند نقش بی بدیل کتاب و کتابخانه ها را نادیده بگیرد .

وی به روز رسانی فعالیت ها وبرنامه های فرهنگی و جانبی کتابخانه ها متناسب با نیاز روز دانش آموزان برای جذب مخاطبین را ضروری توصیف کرد و گفت : ان شاء الله برنامه های متعددی برای پیوند دانش آموزان و کتابخانه ها در دستور کار داریم که عملیاتی خواهد شد .

مدیر سازمان دانش آموزی ضمن تبریک روز کتاب ، کتابخوانی و کتابدار به عوامل کتابخانه استاد کامبوزیا ، از مسئولان فهیم و کارکنانی که از سایر نهاد ها زکات دانش خویش را در این کتابخانه وبرای دانش آموزان این منطقه ارزانی می دارند قدر دانی نمود .

گفتنی است ، امیر توکل کامبوزیا (زاده ۱۲۸۳ تهران - درگذشته ۲۴ مهر ۱۳۵۳ زاهدان) نویسنده، حقوقدان، محقق ایرانی و از مخالفان سلطنت پهلوی بود که در جریان نبرد ۹ مهر ۱۳۰۰ اسیر گشت و پس از مدتی به شهر بیرجند و سپس برای همیشه به زاهدان تبعید گشت.

وی تا پایان عمر به مطالعه، تألیف و کشاورزی در باغی که خود در کویر بنا کرده بود مشغول گشت که امروزه این باغ به کلات کامبوزیا شهرت دارد. وی همچنین در قلب کلات، کتابخانه‌ای به منظور ایجاد محیطی مناسب برای تحقیق و پژوهش، و کانونی برای گردهماییِ روشنفکران و فعالان سیاسی، و نیز به منظور تشکیل جلساتِ بحث و گفتگو در باب موضوعات مختلف تأسیس کرد.

مدفن کامبوزیا به وصیت خودش، در کتابخانهٔ شخصی او قرار گرفته که امروزه کتابخانه عمومی استاد کامبوزیا نام دارد و با بیش از بیست هزار جلد کتاب میزبان علاقه‌مندان به کتاب خوانی است و از جاذبه‌های گردشگریِ شهر زاهدان نیز به حساب می‌آید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار