امکان اشتغال ۲۳۰۰ نفر در ۵۴۸ طرح کارآفرینی روستایی بوکان فراهم شد

ارومیه(پانا)- امسال در قالب اعطا تسهیلات اشتغال آفرینی فراگیر روستایی امکان اشتغال ۲۳۰۰ نفر در ۵۴۸ طرح کارآفرینی روستایی در بوکان فراهم شده است.

کد مطلب: ۸۷۰۵۹۵
لینک کوتاه کپی شد
امکان اشتغال ۲۳۰۰ نفر در ۵۴۸ طرح کارآفرینی روستایی بوکان فراهم شد

جمال خسروی با تشریح آخرین اقدامات انجام شده در بوکان در آستانه سفر رئیس‌جمهور به آذربایجان غربی اظهار داشت: این روزها مهم‌ترین خواسته مردم بوکان از رئیس جمهور اتمام پروژه کنارگذر و اتوبان بوکان به میاندوآب است.

وی درباره پروژه‌های قابل افتتاح در سفر رئیس‌جمهور در بوکان گفت: پروژه‌های عمرانی بزرگی در این شهر آماده بهره‌برداری نیست ولی پروژه‌های کوچک سرمایه‌گذاری مانند تولید محصولات سلولزی، تولید پوشاک، بازسازی پلاستیک، تولید لوله و مشابه انها آماده بهره برداری است.

خسروی افزود: هم اینک سد سیمینه‌رود که در 21 کیلومتری شمال غرب شهرستان بوکان در بالا دست روستای"شهریکند" واقع شده است به علت تصمیمات ستاد احیاء دریاچه ارومیه نیمه کاره مانده است.

وی درباره وضعیت سکونتگاه‌های غیررسمی بوکان نیز گفت: در این زمینه مطالعات مصوب برای حدود 200 هکتار انجام شده و مراتب الحاق محدوده حدود 40 هکتاری از کارگروه امور زیربنایی و توسعه استان تأیید و به شورای عالی معماری و شهرسازی ارسال شده است و همچنین پروژه‌هایی از جمله مراکز بهداشت، سالن ورزشی، بهسازی معابر و میادین روباز ورزشی و احداث مدارس در این مناطق احداث شده است.

فرماندار بوکان درباره وضعیت بیکاری در این شهرستان اظهار داشت: شهرستان بوکان طبق آمارگیری سال 95 با جمعیت 251 هزار نفر دارای نرخ مشارکت اقتصادی 42.5 درصد و نرخ بیکاری 12 درصد است.

وی گفت: از جمله تدابیر انجام شده برای ایجاد اشتغال بیشتر در شهرستان بوکان حمایت حداکثری از واحدهای تولیدی و فعال نگه‌داشتن آنها با حداکثر ظرفیت تولید سالانه است تا شاهد بیشترین آمار اشتغال‌زایی در واحدهای صنعتی و تولیدی شهرستان باشیم.

خسروی افزود: اعطای تسهیلات در قالب اشتغال فراگیر روستایی نیز در بوکان با کیفیت بسیار خوبی اجرا شده است بطوریکه با پرداخت تسهیلات به 150 طرح سرمایه‌گذاری، اشتغال‌زایی به میزان 500 نفر اتفاق افتاده و با معرفی 548 طرح به بانک‌ها امکان اشتغال‌زایی برای 2 هزار و 290 نفر فراهم شده و در این زمینه بوکان رتبه اول استان را کسب کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار