رییس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد:

کاهش استفاده از منابع آبی تجدیدپذیر در کشور

اهواز (پانا) - رییس سازمان حفاظت محیط زیست بر کاهش استفاده از منایع آبی تجدیدپذیر تا ۴۰ درصد تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۷۰۱۴۴
لینک کوتاه کپی شد
کاهش استفاده از منابع آبی تجدیدپذیر در کشور

عیسی کلانتری، رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه 100 درصد منابع آب های تجدیدپذیر در کشور ما استفاده و مصرف می‌شود بیان کرد: این میزان مصرف باید به 40 درصد برسد.

وی در خصوص جایگاه سازمان حفاظت محیط زیست در تصمیم گیری در حوزه مدیریت منابع آب اظهار داشت: مشکل محیط زیست این است که هیچوقت مدعی آب منابع محیط زیستی نبوده است.

کلانتری در ادامه افزود: تا زمانی که مصرف آب در کشور کاهش پیدا نکند توسعه پایدار مفهومی نخواهد داشت و منابع آب هم پایدار نخواهند بود و به دنبال آن ماندگاری محیط زیست طبیعی نیز در معرض خطر قرار می گیرد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: ناچاریم مصرف آب را درکشور کم کنیم، اگر بنا باشد به فکر نسل های بعدی و حفظ محیط زیست باشیم این مقدار مصرف آب در کشور نمی‌تواند حافظ محیط زیست و حقوق نسل های بعد باشد.

سهم حقابه محیط زیست باید به 25 میلیارد مترمکعب برسد

کلانتری با بیان اینکه وزارت نیرو باید حقآبه زمستانی تعیین شده برای تالاب ها را بدهد، اذعان داشت: حقابه تالاب ها با توجه به شرایط موجود 12 میلیارد متر مکعب است، ولی این میزان باید افزایش پیدا کند و سهم محیط زیست باید به 25 میلیارد متر مکعب برسد.
این مقام مسئول بیان کرد: وضعیت تالاب‌ها در حال حاضر با توجه به بارندگی‌ها بد نیست ولی این وضعیت پایدار نیست.کلانتری اظهار کرد: اگر مصرف آب کاهش یابد آب نیز به تالاب ها و رودخانه ها می رسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار