حجازی مشاور وزیر آموزش و پرورش خبر داد

دولت به دنبال رفع کمبودهای آموزشی پرورشی سیستان و بلوچستان است

زاهدان (پانا) - مهمترین مشکلات حوزه آموزشی شهرستان خاش با حضور مشاور وزیر آموزش و پرورش مورد بررسی قرار گرفت.

کد مطلب: ۸۷۰۱۲۸
لینک کوتاه کپی شد
دولت به دنبال رفع کمبودهای آموزشی  پرورشی  سیستان و بلوچستان است

محمد کاظم حجازی، مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور مناطق کمتر توسعه یافته، سلام وزیر را به مردم و دانش آموزان و فرهنگیان منطقه ابلاغ کرد و گفت: در این منطقه کمبودها به شدت احساس می شود که تلاش و پیگیری می کنیم در دولت بخشی از نیازها تامین گردد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور مناطق کمتر توسعه یافته گفت: در سند چشم انداز و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به برچیدن محرومیت ها توجه شده و در چهل سال اخیر اقدامات ارزشمندی صورت گرفته ولی کمبودها در حوزه های آموزشی کشور به شدت احساس می شود.

حجازی در نشست اعضای شورای آموزش و پرورش شهرستان خاش بیان کرد: در دولت و مجموعه نظام اسلامی نگاهی ویژه برای حل مشکلات و اجرای عدالت در توزیع خدمات وجود دارد و از ظرفیت دستگاههای مختلف برای رفع نیازها بهره گرفته می‌شود.

وی اظهار داشت: نیازسنجی‌ها و اخذ اطلاعات دقیق و شفاف و کارشناسی شده از اولویت‌های مهم وزارت آموزش و پرورش بوده که از طریق سلسله مراتب و حضور میدانی در صحنه و با تقسیم نیروها تلاش می‌شود، کمبودها در حوزه های مختلف آموزشی، پرورشی، تربیت بدنی و غیره رفع شوند.

این مسئول بیان کرد: بالا بردن امید و اعتمادسازی ها و تقویت نشاط در جامعه در دستور کار دولت است.

حجازی ادامه داد: مدیران و مسئولان در استان سیستان و بلوچستان با سخت کوشی به دنبال حل مشکلات در حوزه های مختلف هستند و تلاش آنها برای حل مشکلات آموزشی قابل ستایش است.

علیرضا نخعی، مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، بیان کرد: سرانه های آموزشی مدارس و جیره غذایی و هزینه اجرای طرح روستا مرکزی بخشی از مدارس خاش را بزودی پرداخت خواهیم کرد تا بدهکار عزیزان نباشیم.

نخعی ادامه داد: در تامین ناوگان خودروی ادارات آموزش و پرورش خاش و نوک آباد را تا حد پنجاه درصد همکاری می کنیم.

وی اظهار داشت: تولیدات دستی دانش آموزان خاش را آموزش و پرورش استان خرید می کند تا در اجرای طرحهای کارآفرینی، اشتغالزایی و تولید مواد غذایی و غیره به موفقیت برسند.

نخعی با تاکید بر اینکه بومی گزینی و تامین نیروی متخصص و ساخت مجتمع های شبانه روزی از اولویت های آموزش و پرورش است تصریح نمود: در شهرستان سرباز به واسطه حضور و پیگیری آقای یوسفی فرماندار فعلی خاش حدود هفتاد مدرسه با مشارکت دولت و خیران ایجاد و در تامین نیروی انسانی انقلاب و تحولی شکل گرفت که امیدواریم در خاش نیز شاخص های خدماتی و آموزشی رشد پیدا کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار