پذیرش دانشجو در مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر اعلام شد

بوشهر (پانا)_ معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت : دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر در مرحله تکمیل ظرفیت کنکور سراسری اقدام به پذیرش دانشجو می کند .

کد مطلب: ۸۷۰۱۲۳
لینک کوتاه کپی شد
پذیرش دانشجو در مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر اعلام شد

ناصر غلامی در گفتگو با پانا بیان داشت : دانشگاه فرهنگیان در مرحله تکمیل ظرفیت کنکور سراسری اقدام به پذیرش دانشجو می کند .

غلامی گفت : متقاضیان تا 27 آبان ماه 97 فرصت دارند در سامانه سازمان سنجش نام نویسی کنند .

غلامی تصریح نمود : 284 نفر در تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر سهمیه دارند .

غلامی با اشاره به اینکه وزارت آموزش و پرورش پس از اعلام نتایج نهایی آزمون فوق علاوه بر ظرفیت‌های‌ مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (دفترچه شماره ۲) و اصلاحیه‌های بعدی آن، برای پذیرش دانشجو اعلام ظرفیت کرده است ادامه داد: همه داوطلبانی که در آزمون سراسری سال ۱۳۹۷ شرکت کرده و در جلسه آزمون حاضر بوده‌اند و در جلسه آزمون با نمره کل بالای شش هزار و ۵۰۰ می‌توانند براساس ضوابط و شرایط اعلام شده برای پذیرش اقدام کنند.

وی با بیان اینکه بیشترین پذیرش آموزش و پرورش استان در رشته آموزش ابتدایی خواهد بود یادآور شد: در این رشته ۱۹۲ نفر پذیرش می شوند که از این سهم در گروه آزمایشی ریاضی ۱۸ مرد و ۱۲ زن، در گروه آزمایشی تجربی ۴۱ مرد و ۱۸ زن، در گروه آزمایشی علوم انسانی ۷۳ مرد و ۳۰ زن پذیرش خواهند شد.

غلامی اضافه کرد: در رشته زیست شناسی شش زن در گروه آزمایشی علوم تجربی، یک مرد در رشته مهندسی مواد و متالوژی در گروه آزمایشی ریاضی نیز پذیرش خواهند شد.

معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به پذیرش رشته های دیگر در گروه آزمایشی علوم انسانی بیان داشت: ۱۰ مرد در رشته آموزش جغرافی، ۱۱ مرد در رشته آموزش عربی، ۱۰ مرد در رشته آموزش الهیات، ۲۰ مرد در رشته آموزش علوم اجتماعی، ۲۶ مرد در رشته آموزش مشاوره و راهنمایی و همچنین ۱۰ زن در رشته در رشته آموزش مشاوره و راهنمایی پذیرش می شود.

وی با بیان اینکه داوطلبان می توانند بنا به محل تحصیل دوره متوسطه دوم و محل تولد خود، کد رشته های مورد نظر خود را بر اساس زیر گروه آزمون مربوط در یکی از چهار قطب تعریف شده در استان انتخاب کنند خاطرنشان کرد: که قطب یک شهرستان‌های گناوه و دیلم، قطب ۲، شهرستان های بوشهر و تنگستان، قطب ۳، شهرستانهای دشتی، دیر، کنگان، جم، عسلویه و قطب ۴، شهرستان دشتستان است که محل کد شغل های هر قطب شامل چند بخش یا منطقه آموزشی در شهرستانهای مربوط است.

غلامی با بیان اینکه آموزش و پذیرش دانشجویان پذیرش شده در پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران خواهد بود تصریح نمود : دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران میزبان رشته مهندسی مواد و متالوژی، پردیس حضرت رسول اکرم (ص) اهواز میزبان رشته های آموزش جغرافیا و زبان عربی، پردیس شهید بهشتی بندرعباس میزبان رشته آموزش الهیات، پردیس علامه طباطبایی بوشهر میزبان رشته ابتدایی آموزش ابتدایی، آموزش علوم اجتماعی و آموزش مشاوره و راهنمایی در مردان خواهد بود.

غلامی ادامه داد: پردیس فاطمه الزهرا (س) بندرعباس میزبان رشته آموزش مشاوره و راهنمایی، پردیس شهید باهنر شیراز میزبان رشته آموزش زیست شناسی، پردیس بنت الهدی صدر بوشهر میزبان رشته ابتدایی آموزش ابتدایی در زنان خواهد بود.

وی تصریح کرد: آن دسته از داوطلبانی که در زمان انتخاب رشته علاقمندی خود را به رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی اعلام ننموده‌اند و واجد شرایط می باشند در این مرحله برای ﺷﺮکﺖ درگزینش این رﺷﺘﻪ ﻫﺎ، ﻻزم اﺳﺖ ﻗﺒﻞ از اﻧﺘﺨﺎب رﺷﺘﻪ اینترنتی ، ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﭘﺮداﺧﺖ ﻣﺒﻠﻎ ۵۵ هزار ریـﺎل ﻣﻨﺤﺼـﺮاً ﺑﺼﻮرت الکترونیکی از طریق کارت های ﺑﺎﻧکی ﻋﻀﻮ شبکه ﺷﺘﺎب اﻗﺪام ﻧمایند .

غلامی گفت : در گزینش نهایی رشته‌های تحصیلی دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی منحصراً کسانی به عنوان پذیرفته شده نهایی اعلام می‌گردند که برابر برنامه زمانی، در مراحل فرآیند مصاحبه و یا سایر مراحل گزینش شرکت کرده و صلاحیت عمومی و تخصصی آنان نیز مورد تأیید آموزش و پرورش قرار گرفته و همچنین حدنصاب نمره‌ علمی نهایی لازم را در مقایسه با سایر داوطلبان درکدرشته محل انتخابی کسب کنند.

غلامی خاطر نشان کرد : همه دانش آموزان که فارغ التحصیل شده اند و حداقل معدل 15 در دوره دیبلم و شرایط سنی حداکثر 22 سال را دارند بر اساس دفترچه های شماره 2 و 3 کنکور سراسری می توانند انتخاب رشته داشته باشند تا جذب حداکثری شود .

معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش استان بوشهر خاطر نشان کرد : داوطلبان پذیرفته شده از بدو ورود به دانشگاه فرهنگیان در استخدام آموزش و پرورش می باشند .

وی گفت : با توجه به قطبی شدن که بومی پذیری است دیگر کمتر شامل تابعه نقل و انتقالات هستیم .

غلامی افزود : مهر امسال 560 داوطلب برای تحصیل دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر پذیرفته شده اند .

غلامی تاکید کرد : علاقه مندان می توانند از ۲۱ تا ۲۷ آبان 97 با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش و ضمن اطلاع از کد رشته های مربوطه، نسبت به ثبت نام و تکمیل برگ انتخاب رشته به روش اینترنتی اقدام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار