واکنش دبیر هیات رئیسه به اظهارات کریمی‌قدوسی علیه ظریف

تهران (پانا) - دبیر هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی به اظهارات نماینده اصولگرای مردم مشهد علیه وزیر امور خارجه کشورمان واکنش نشان داد.

کد مطلب: ۸۷۰۰۶۵
لینک کوتاه کپی شد
واکنش دبیر هیات رئیسه به اظهارات کریمی‌قدوسی علیه ظریف

علیرضا رحیمی با انتقاد از اظهارات اخیر جواد کریمی‌قدوسی علیه محمدجواد ظریف متذکر شد که گفته‌های وزیر امور خارجه کشورمان صرفا بیان بخشی از پشت پرده مخالفت‌های شکل گرفته در کشور با لوایح چهارگانه در ارتباط با FATF بوده است.

او در همین زمینه در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت:

«نماینده‌ای که به دلیل افشای اسناد طبقه‌بندی وزارت اطلاعات در مجلس هنوز (با توهم مصونیتش) به مراجع امنیتی و قضایی پاسخگو نبوده، برای واقعیتی تلخ درسخنان دکتر ظریف مدعی وی شده است!

ظریف گوشه‌ای از پشت پرده مخالفت‌ها با FATF و لوایح چهارگانه (در ارتباط با FATF ) را عیان ساخته، شما چرا برآشفته شده‌اید؟»

کریمی قدوسی امروز در واکنش به اظهارات روز گذشته وزیر امور خارجه کشورمان به خبرگزاری فارس گفت: «ظریف بیش از 5 سال است که کشور تحت تأثیر این راهبرد قرار گرفته و 80 درصد مشکلات و معضلات فعلی کشور به دلیل عملکرد این تیم و این راهبرد سیاست خارجی دولت است. چون این کارها و راهبردها به بن‌بست رسیده و ملت هم متوجه شده‌اند که هیچ دستاوردی از این راهبرد حاصل نشده ظریف دیر یا زود به جایی خواهد رسید که استعفا دهد.»

او تاکید کرد: «ظریف در دقایق آخر عمر سیاسی خود سعی می‌کند با فرافکنی، مشکلاتی که خودش خلق کرده را به دوش مجموعه‌های دیگر بیندازد.»

در همین زمینه عبدلرضا هاشم‌زائی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به پانا گفته بود: «همانطور که آقای ظریف گفت، مخالفت با FATF چند دلیل دارد. برخی از مخالفان افراد صادقی هستند که متاسفانه نگرش آنان سطحی است یا اطلاعی از چیستی گروه ویژه اقدام مالی و چرایی تصویب آن ندارند. عده‌ای دیگر نیز وجود دارند که قطعا منافعی در پس مخالفت آنان نهفته است.»

او متذکر شد: «این منافع یا منافع اقتصادی و همان پولشویی است یا خدایی ناکرده این افراد به صورت غیرمستقیم و ندانسته تحت تاثیر سرویس‌های امنیتی خارجی قرار گرفته و فعالیت می‌کنند ولی به هرحال افراد صادقی نیز وجود دارند که با دلایلی همچون وطن‌پرستی با این لوایح مخالفند که افراد قابل احترامی هستند ولی آن گروه دیگر را معتقدم که عمدتا به خاطر منافع خود و مواردی همچون پولشویی است که با این لوایح مخالفت می‌کنند.» (متن کامل را اینجا بخوانید)

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار